۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
تزلزل در بازار رمز ارزها تا هفته آینده!| سرمایه گذاران ارز دیجیتال مواظب زیان دهی باشند
بازار گزارش می دهد

تزلزل در بازار رمز ارزها تا هفته آینده!| سرمایه گذاران ارز دیجیتال مواظب زیان دهی باشند

ارزش بیت کوین در مسیر اصلاح قیمت ها قرار دارد و چنین رویکردی موجب می شود تا قیمت «آلت کوین ها» دچار تغییر شوند پس اگر بیت کوین دامنه مقاومت ۶۸ هزار دلاری را نشکند به ۳۰ هزار دلار می رسد.

بازار؛ گروه بانک بیمه: بیت کوین که از هفته های گذشته به جز یک روز قیمتی کاهشی داشت دیروز نیز سیر نزولی به خود گرفت. طبق پیش بینی کارشناسان بازار ارز دیجتال با کاهش قیمت بیت کوین و نبود ثبات قیمتی در این نوع رمز ارز و ورود آن به اصلاح قیمتی ارزهای خرد همسو نیز کاهشی خواهند شد.

سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال مواظب از درست دادن سرمایه های خود باشند
حال که بخش عمده ای از سرمایه گذاران سمت و سوی سرمایه گذاری بر روی بازار ارزهای دیجیتال را پیش گرفته اند در چنین شرایطی باید مواظب داد و ستدهای خود در این بازار مجازی باشند چرا که با کاهش قیمت بیت کوین نباید اقدام به خرید سایر ارزها خرد مجازی کنند زیرا روند کنونی تا ثبات قیمتی، روندی نزولی است و احتمال زیان سرمایه گذاران را در کوتاه مدت برای آنها در این بخش دارد.
در این میان قیمت بیت‌کوین، طی دو روز اخیر حدود ۵۶ هزار دلار در حال معامله بود و روز گذشته کانال ۵۶ هزار دلاری را از دست داد.

البته امروز بیت کوین برخلاف افت قبلی خود، رشد اندک قیمت را تجربه کرد، بطوری که بیت کوین که روز قبل تا ۵۴,۱۱۲ (پنجاه و چهار هزار و یکصد و دوازده) رسیده بود، امروز - چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ مصادف با ۰۵ می ۲۰۲۱ - با رشد ۱.۲۳ درصدی به ۵۴,۷۸۹ (پنجاه و چهار هزار و هفتصد و هشتاد و نه) رسید.
قیمت این ارز مجازی نسبت به ۷ روز پیش ۲.۷۲ درصد رشد کرده است. با احتساب افت قیمتی که بیت کوین اخیرا داشت قیمت ارزش بازار آن به ۱.۰۵ تریلیون دلار افت کرده است.
برخلاف بیت‌کوین اما اتریوم به عنوان دومین ارز بازار از نظر ارزش کل ۶.۳۵ درصد رشد کرد و به ۳۳۴۲ دلا رسید. ارزش این ارز مجازی نسبت به هفته پیش ۳۱ درصد رشد کرده است. باینانس کوین هم در معاملات امروز ۳ درصد رشد کرد و به ۶۵۶ دلار در هر توکن رسید، اما ریپل ۸ درصد افت قیمت داشت و ۱.۴۷ دلار داد و ستد شد.  
شگفتی معاملات دیروز باج‌کوین بود که ۱۵ درصد رشد کرد و قیمت آن از ۴۴ سنت عبور کردو این ارز مجازی طی هفته گذشته ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته است.
به طور کلی ارزش بازار ارزهای مجازی در جهان طی ۲ روز گذشته حدود ۱.۴۹ درصد کاهش یافته است.

احتمال ریزش قیمت ها در بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین
محسن رضایی صدرآبادی، کارشناس اقتصاد فضای مجازی و رمز ارزها در گفتگو با خبرگزاری «بازار» درباره پیش بینی قیمت ها در بازار رمزارزها همچنین بیت کوین گفت: آن چیزی که دربازار قیمت ارز دیجیتال اثبات شده است کاهش قیمت بیت کوین تا آخر هفته ادامه دار خواهد بود و به دنبال آن احتمال ریزش قیمت ها متناسب با قیمت بیت کویین در بازار مجازی داد و ستد این کالای مجازی در بازار وجود دارد.

مدتی است که بیت کوین با افت قیمت همراه است اما شرکت های بزرگ صاحب نام دنیا در چنین شرایطی به حمایت از این نوع ارز مجازی بر می خیزند و با خرید بیت کوین مانع از افت قیمت آن شده تا قیمت آن در بازار مجازی نه تنها افت بیشتر نکند بلکه بالا برود

وی با بیان اینکه افت و یا نوسان قیمت بیت کوین چون سایر بازارهای سرمایه گذاری امری طبیعی است گفت: البته مدتی است که بیت کوین با افت قیمت همراه است اما شرکت های بزرگ صاحب نام دنیا در چنین شرایطی به حمایت از این نوع ارز مجازی بر می خیزند و با خرید بیت کوین مانع از افت قیمت آن شده تا قیمت آن در بازار مجازی نه تنها افت بیشتر نکند بلکه بالا برود.

علی بابا به داد به داد بیت کوین رسید
این کارشناس بازار فضای مجازی تصریح کرد: به طور مثال در هفته گذشته قیمت بیت کوین با روند کاهش قیمت همراه شد و قیمت این نوع ارز مجازی تا ۴۷ هزار دلار نیز رسید اما با خبر ورود شرکت علی بابا به خرید ۲۰۰ میلیاردی بیت کوین اطمینان به بازار این نوع ارز دیجیتال برگشت و ارزش بیت کوین مسیر افزایش را در پی گرفت طوری که قیمت بیت کوین تا ۵۷ هزار دلار نیز رسید.
وی با بیان اینکه چنانچه شرکت علی بابا به عنوان یک شرکت بزرگ معتبر بین المللی اقدام به خرید بیت کوین نمی کرد این احتمال وجود داشت که قیمت بیت کوین تا ۳۷ هزار دلار نیز سقوط کند، گفت: معمولا وقتی بیت کوین در محدوده اصلاح قیمت قرار می گیرد داد وستد برخی از آلت کوین ها (رمزارزهای خرد) رونق می گیرند. به طور مثال قبل از عید قیمت بیت کوین تا ۴۰ هزار دلار رسید در این شرایط قیمت برخی از ارزهای مجازی به بیش از ۲ برابر نیز رسید.

با کاهش قیمت بیت کوین در بازار مجازی اما سایر رمز ارزها به نسبت بیت کوین نمی ریزند، مثلا اگر بیت کوین ۲۰ درصد بریزد رمز ارزها ۱۰ درصد سقوط قیمت به خود می گیرند

 رضایی صدرآبادی تصریح کرد: با کاهش قیمت بیت کوین در بازار مجازی اما سایر رمز ارزها به نسبت بیت کوین نمی ریزند، مثلا اگر بیت کوین ۲۰ درصد بریزد رمز ارزها ۱۰ درصد سقوط قیمت به خود می گیرند. این در حالی است که ارزهای خرد زیر مجموعه بلاکچین بیت کوین ریزشی بالاتر به نسبت سایر ارزهای همسو در این بازار دارند.

قیمت بیت کوین در محدوده رنج قیمتی قرار ندارد و در نوسان است
وی خاطر نشان کرد: اکنون که قیمت بیت کوین در نوسان و معمولا درحال ریزش است موقعیت مناسبی برای افزایش ارزهای مجازی است اما چون معلوم نیست این قیمت در یک رنج قیمتی قرار گیرد احتمال ریزش قیمت ها در بازار بیت کوین وجود دارد چرا که قیمت بیت کوین در محدوده ثبات قیمتی نیست.

توصیه ما به خریداران رمز ارزها این است که در سبد سرمایه گذاری خود تنوع ایجاد کنند و فقط اقدام به خرید یک یا دو نوع ارز نکنند بلکه در صورت امکان از همه رمز ارزها استفاده کنند تا در در صورت تهدید زیان برخی رمز ارزها متضرر نشوند

این کارشناس بازار رمز ارز اضافه کرد: در زمان ثبات قیمت بیت کوین خرید ارزهای مجازی توصیه می شود. توصیه ما به خریداران رمز ارزها این است که در سبد سرمایه گذاری خود تنوع ایجاد کنند و فقط اقدام به خرید یک یا دو نوع ارز نکنند بلکه در صورت امکان از همه رمز ارزها استفاده کنند تا در در صورت تهدید زیان برخی رمز ارزها متضرر نشوند.

امکان ریزش قیمت بیت کوین تا ۳۰ هزار دلار در صورت شکسته نشدن سد مقاومت ۶۸ هزار دلاری
امیر بیات، عضو انجمن بلاک چین و کارشناس بازار ارز دیجیتال در گفتگو با خبرگزاری «بازار» گفت: تا زمانی که قیمت بیت کوین به سطح قیمتی  ۴۸ هزار دلار نرسد و این سقف مقاومت را نشکند اصلا نباید انتظار ریزش قیمت ها را در بین رمز ارزها پیش بینی کرد اما چنانچه قیمت بیت کوین طی ۲۰ روز آینده با رشد مواجه و سقف ۶۸ هزار دلاری مقاومت را بشکاند بی تردید رسیدن قیمت آن تا ۱۰۰ هزار دلار دور از انتظار نیست اما اگر به محدوده ۶۸ هزار دلار نرسد بیت کوین برای اصلاح قیمت با سقوط شدید قیمت همراه خواهد شد و تا ۳۰ هزار دلار هم امکان ریزش دارد.

با ریزش قیمت بیت کوین و رسیدن آن به محدوده ۳۰ هزار دلار بی تردید همه رمز ارزها ۲ تا سه برابر در بازار سقوط خواهند کرد، اصلاح قیمت بیت کوین همیشه بازار رمز ارزها را ریزشی می کند در چنین شرایطی  اگر قیمت بیت کوین در مسیر اصلاح قیمت بریزد تمام رمز ارزها نیز خواهند ریخت

وی با بیان اینکه با ریزش قیمت بیت کوین و رسیدن آن به محدوده ۳۰ هزار دلار بی تردید همه رمز ارزها ۲ تا سه برابر در بازار سقوط خواهند کرد افزود: اصلاح قیمت بیت کوین همیشه بازار رمز ارزها را ریزشی می کند در چنین شرایطی  اگر قیمت بیت کوین در مسیر اصلاح قیمت بریزد تمام رمز ارزها نیز خواهند ریخت.
وی ادامه داد: هر روند صعودی دربازار یک روند نزولی را دارد و این موضوع نیز در بازار سرمایه کشورمان نیز تجربه شد اما به نظر می رسد بیت کوین هنوز به محدوده ریزش سنگین نرسیده است.

احتمال سقوط همه رمز ارزها با سقوط بیت کوین
 وی ادامه داد: اکنون سایر رمز ارزهای موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری در بازار به نسبت بیت کوین دارند طوری که اتریوم طی چند مدت اخیر حدود ۳۰ درصد رشد کرده است  اما چنانچه بیت کوین به محدوده ۳۲ هزار دلار برسد شاهد سقوط سنگین همه رمز ارزها را در بازار خواهیم بود.
بنا به این گزارش، بازار رمز ارزهای مجازی مدتی است برای سرمایه گذاران داغ است اما این بازار هرچند در مواقعی سودهای جذابی را برای سرمایه گذاران رقم زده است اما معلوم نیست آینده این بازار به کجا ختم شود چرا که این بازار بازار نامشخصی است و احتمال دارد به یک باره قیمت آن بریزد و سرمایه سرمایه گذاران را نابود کند. بنابراین کارشناسان تاکید دارند؛   فعالان این بازار باید با علم و آگاهی و کسب مشاوره از خبرگان به این بازار مجازی که هویت مشخصی ندارد و معامله آن در کشور به صورت رسمی انجام نمی شود وارد شوند.

کد خبر: ۸۶٬۹۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha