۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
بانک ها شریک تولید کننده هستند| بانک نباید اجازه زمین خوردن تولید کننده را بدهد
عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با بازار:

بانک ها شریک تولید کننده هستند| بانک نباید اجازه زمین خوردن تولید کننده را بدهد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها باید با در نظر گرفتن زنده نگه داشتن واحد تولیدی به سراغ بدهی خود از تولیدکننده بروند تا اینکه واحد تولیدی را تعطیل کنند.

مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به سیاست های نظام بانکی در فرآیند تولید کشور گفت: در حال حاضر ما با افزایش نرخ تورم در کشور مواجه هستیم و از سوی دیگر بانک‌ها موظفند سپرده‌های مردم را جمع‌آوری کرده و با این منابع تولید را رونق دهند.

وی با اشاره به اینکه برخی بانک‌ها در پی عدم پرداخت تسهیلات تولید کنندگان اقدام به مصادره واحدهای تولیدی آنها می‌کنند، تاکید کرد: به واقع اگر بانک‌ها پیش از از ارائه تسهیلات واحد تولیدی کار کارشناسی انجام داده و پس از آن تسهیلات فوق را ارائه دادند در واقع شریک تولید کننده محسوب می‌شوند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با همه این تفاسیر اگر تولیدکننده ای نتوانست تسهیلات خود را به بانک پرداخت کند، بانک با منابع هنگفتی که دارد نباید بگذارد تا آن واحد تولیدی متوقف شود البته درست است که از نظر قانونی تولید کننده بدهکار بانک است و کارخانه تولید کننده به بانک می رسد اما در این شرایط دیگر بانک نباید آهن آلات و تجهیزات کارخانه فوق را به فروش برساند تا بدین نحوه تولید بخوابد.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : بانک‌ها باید با در نظر گرفتن زنده نگه داشتن واحد تولیدی به سراغ بدهی خود از تولیدکننده بروند تا اینکه واحد تولیدی را تعطیل کنند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: متاسفانه در رابطه  با روابط فی مابین بانک ها و تولیدکنندگان خلأ قانونی داریم و مجلس می‌تواند خلاء قانونی فوق را برطرف کند.

وی تاکید کرد: البته باید در این زمینه دقت لازم را تا داشت تا آسیبی به منابع عمومی در بانک‌ها نخورد و هر دو طرف قضیه دیده شود.

کد خبر: ۸۶٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha