۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
سامانه حمل و نقل هوشمند در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی راه اندازی شد
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی:

سامانه حمل و نقل هوشمند در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی راه اندازی شد

ارومیه - رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی از راه اندازی سامانه حمل و نقل هوشمند در استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از ایرنا، علی‌محمد نیکبخت با اعلام این خبر گفت: شرکت «نوآوران ابتکار احسان» مستقر در مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری این استان برای نخستین بار در شمال‌غرب کشور موفق به دریافت مجوز فعالیت بازارگاه حمل و نقل شده که به کمک این مجوز سامانه حمل و نقل هوشمند جاده‌ای نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: سامانه حمل‌ونقل هوشمند ترابران جاده فعالیت خود را طی ١٠ روز آینده در استان آغاز می‌کند و این سامانه، نیاز مراجعه به سازمان حمل و نقل، شرکت‌های حمل و نقل برای اعلام بار را رفع می‌کند.

نیکبخت با بیان اینکه با راه‌اندازی این سامانه دیگر نیازی نیست رانندگان دنبال بار باشند، بیان کرد: در این سامانه تمامی مراحل از یافتن بار تا تحویل بار و همچنین راننده و خودرو همگی به صورت هوشمند کنترل می‌شود. 

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: حذف دلال از روند باریابی و باردهی، سرعت بخشیدن به روند بارگیری و باردهی، کاهش هزینه‌های حمل و نقل، ارتباط مستقیم صاحب کالا و شرکت حمل و نقل رانندگان از جمله مزایای استفاده از این سامانه هوشمند به شمار می‌رود.

نیکبخت افزود: شرکت‌ها و رانندگان می‌توانند از طریق وب‌سایت و کامپیوتر یا با استفاده از گوشی‌های هوشمند از این سامانه بهره‌مند شوند.

شرکت نوآوران ابتکار احسان از مهر ١٣٩۶  در زمینه طراحی و پیاده سازی انواع نرم‌افزارهای آندروید و ios انواع وب‌سایت و سامانه‌های تحت وب و نشر دیجیتال شروع به فعالیت کرده است.

این شرکت در نظر دارد در زمینه هوشمند سازی سیستم‌ها فعالیت کند و سیستم‌های قدیمی را به سیستم‌های جدید و کارآمد تبدیل نماید که این اولین قدم است که در صنعت حمل و نقل برداشته شده و همچنین این شرکت در حال طراحی یک app store جدید است. 

کد خبر: ۸٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha