۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
روند کاهشی قیمت طلا نتیجه اقدام بانک مرکزی در پایین آوردن نرخ دلار است
رئیس انجمن کارفرمایان طلا:

روند کاهشی قیمت طلا نتیجه اقدام بانک مرکزی در پایین آوردن نرخ دلار است

لرستان- محمدولی، رئیس انجمن کارفرمایان طلا کشور گفت: کاهش نرخ دلار توسط بانک مرکزی بیشترین تاثیر را روی پایین آمدن قیمت طلا در بازار دارد که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

عبادالله محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در حال حاضر مهمترین مسئله در کاهش قیمت طلا بحث مذاکراتی است که در «وین» برگزار می‌شود که این روند نشان می‌دهد مذاکرات در مسیر مثبت حرکت می‌کند چون بعد از شروع سال جدید شاهد روند کاهش قیمت‌ها در بازار هستیم.

وی با اشاره به اهمیت نشست‌هایی که درحال برگزاری است، افزود: این روند کاهشی تا زمانی که مذاکرات به یک نتیجه مطلوب برسد و تاثیر خود را بر بازار طلا و ارز بگذارد، ادامه دارد کمااینکه روز گذشته طلا به پایین‌ترین میزان خود یعنی ۹۶۵ هزار تومان رسیده است.

رئیس انجمن کارفرمایان طلا کشور عنوان کرد: از طرفی ما یک سند دیگر در کشور چین داشتیم که آن هم نگاه رو به‌جلویی است و می‌تواند روی اقتصاد ما تاثیر مثبت بگذارد و وضعیت فعلی را تا حدی بهبود ببخشد.

کاهش نرخ طلا تحت تاثیر عوامل داخلی است
وی خاطرنشان کرد: در بازار جهانی ما شاهد روند نزولی قیمت طلا نبوده‌ایم، یعنی بعد از عید هر اونس جهانی طلا ۲۰ الی ۲۷ دلار گران‌تر شده است؛ در واقع کاهش نرخ طلا بیشتر به اعداد و ارقام بانک مرکزی که نرخ دلار را تعیین می‌کند و عوامل داخلی بستگی دارد.

محمد ولی تصریح کرد: این کاهش دلار توسط بانک مرکزی بیشترین تاثیر را روی کاهش نرخ طلا در بازار دارد و امیدواریم که بانک مرکزی همین روند که از یک ماه پیش شروع شده را ادامه دهد.

وی بیان کرد: انتخابات ریاست جمهوری که پیش رو داریم مطمئناً بر بازار طلا بی‌تاثیر نیست؛ هر شخصی که رئیس جمهور شود باید بیشتر روی درآمدهای جاری و ارزی‌ برای کشور تمرکز کند تا دست رئیس‌جمهور، قوه مجریه و بانک مرکزی باز باشد که بتوانند تقاضای بازار را جواب دهند.

کاهش نرخ دلار
رئیس انجمن کارفرمایان طلا کشور گفت: نوع نگاه رئیس جمهور جدید و اهداف و برنامه‌هایش تاثیر زیادی بر بازار طلا دارد ولی به صورت صددرصد ما باید بتوانیم گشایشی را در مسائل اقتصادی و درآمدهای عمومی داشته باشیم که منجر به افزایش تولید و صادرات شود و ارز را وارد کشور کند که به نظر این مسائل را باید در مذاکرات و برجام جستجو کرد.

وی افزود: در این مدت دلار از کانال ۲۵ هزار و ۱۰۰ تومان به ۲۳ هزار تومان رسیده است و گمان می‌کنم این روند فعلی که بر سیاست ما حاکم است آرام‌آرام قیمت ارز را به ۲۱ هزار تومان برساند.

محمد ولی با بیان اینکه چون بازار تعطیل است ما تقاضایی برای خرید نداریم و داد و ستدی در این بازار شکل نمی‌گیرد، عنوان کرد: مطمئناً تقاضا در بازار خیلی می‌تواند بر بازار طلا تاثیرگذار باشد به همین خاطر ما باید منتظر بمانیم که در هفته جاری باز شود تا قیمت‌ها را بهتر و واقعی‌تر ببینیم چون در این چند وقت اخیر ما تقاضایی نداشتیم.

کد خبر: ۸۶٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha