۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
 افزایش قیمت نفت به بیش از ۶۷ دلار؛ تقاضای بالا در امریکا و چین| کاهش تقاضا در هند کرونا زده
بازار گزارش داد؛

افزایش قیمت نفت به بیش از ۶۷ دلار؛ تقاضای بالا در امریکا و چین| کاهش تقاضا در هند کرونا زده

قیمت های جهانی نفت خام به دلیل خوش بینی نسبت به تقاضای زیاد چین و ایالات متحده به همراه کاهش تقاضای هند که در حال مبارزه با موج جدید بیماری همه گیر کوید_۱۹ می باشد، افزایش یافت.

بازار؛ گروه بین الملل: قیمت های جهانی نفت خام با خوش بینی نسبت به تقاضای زیاد مصرف کنندگان عمده جهان از جمله چین و ایالات متحده پیشروی کرد و کاهش تقاضای داخلی هند را که در حال حاضر با موج جدید بیماری همه گیر کوید_۱۹ مبارزه می کند، جبران کرد.

 بر اساس گزارش راشا تودی، اجرای گسترده برنامه های واکسیناسیون کووید_ ۱۹ در امریکای شمالی، اروپا و چین تا حدودی اعتماد به سفر را احیا کرده و تقاضا برای نفت را افزایش داده است.

بر اساس گزارش رویترز، آمار رسمی نشان میدهد که در پی آمار کم ابتلایان به این بیماری، فعالیت کارخانه های چین با رشد کم به کار خود ادامه می دهند.

همچنین، چندین شهر آمریکا از حالت قرنطینه خارج شده و این مسئله تقاضای بالاتر برای بنزین در آستانه سفرهای تابستانی را نشان میدهد.

بر اساس گزارش تایمز آف ایندیا، معاملات آتی نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژوئیه در روز دوشنبه به میزان ۱.۲۰ درصد افزایش یافت و به ۶۷.۵۶ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه ژوئن با افزایش ۱.۱۵ درصدی روبرو شد و با ۶۴.۳۱ دلار معامله شد.

قیمت نفت همچنین پس از اعلام برنامه های بروکسل در جهت کاهش محدودیت های موجود در سفر برای گردشگران واکسینه شده در فصل تابستان آینده، افزایش قیمت یافت.

افزایش در بازارهای سهام ایالات متحده از قیمت های نفت خام پشتیبانی کرد زیرا دلار ضعیف تر، کالاهایی که با قیمت ارز قیمت گذاری می شوند را برای سرمایه گذاران جذاب تر می کند.

این یک سناریو یا خبر خوب در جبهه تقاضا است. با افتتاحیه های مختلف موارد جنجالی را در جاهای دیگر جبران می کند. «جان کیلدوف»، یکی از شرکای Again Capital LLC، یک شرکت مشاور سرمایه گذاری در مصاحبه با بلومبرگ گفت: قیمتها اگر اتفاقاتی که در هند می افتد و کششی که در بازار نشان می دهد وجود نداشت، قیمت ها به طور قابل ملاحظه ای بالاتر می رفت.

روز دوشنبه، هند بیش از ۳۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به کوید_۱۹ را برای دوازدهمین روز متوالی گزارش کرد. تا کنون، موج جدید شیوع ویروس کرونا باعث افت قابل توجه فروش سوخت برای سومین مصرف کننده بزرگ جهان شده است. دومین کشور پرجمعیت جهان در بحران عمیقی غوطه ور شده به طوری که شمار موارد ابتلا د روز پنج شنبه از ۱۸ میلیون نفر فراتر رفته است.

هوی لی، اقتصاددانان در بانک OCBC سنگاپور معتقد است که شیوع ویروس کرونا در هند، نفت را از افزایش قمیتی بازمی‌دارد. اما اگر هند بتواند بحران کنونی را مدیریت کرده و با یک قرنطینه کامل و جدی جلوی این روند را بگیرد، احتمالا بازار به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

کد خبر: ۸۶٬۸۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha