۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
بیش از نیمی از کارخانجات انگلیس هدف حملات سایبری
مرکز «میک یو کی» اعلام کرد

بیش از نیمی از کارخانجات انگلیس هدف حملات سایبری

بیش از نیمی از کارخانجات انگلیس در دوره شیوع کرونا هدف حملات سایبری قرار گرفته اند.

به گزارش بازار، بر اساس تحقیقات جدید نیمی از کارخانجات انگلیس در ۱۲ ماه دوره شیوع کرونا هدف حملات سایبری قرار گرفته اند. شیوع بیماری همه گیر کرونا وابستگی ما را به فن آوری‌های کار شبکه ای، افزایش داده است. این بیماری همچنین باعث شده است که شرکت‌ها بناچار بخشی از کارهای شان را از طریق قراردادهای برون سپاری انجام بدهند. مجرمان سایبری با استفاده از این فرصت، حملات سایبری را افزایش داده اند و این اقدام هزینه‌های سنگینی را به کارخانجات تحمیل می‌کند، چون ناچارند با ایجاد موانع و اقدامات محافظتی از خودشان در برابر حملات سایبری محافظت بکنند.

وِریتی داویج یکی از کارشناسان مرکز موسوم به مِیک یو کِی در مصاحبه با شبکه بی بی سی درباره جرائم سایبری ضد کارخانجات انگلیس گفت: بعد از اولین تعطیلی سراسری در انگلیس ما شاهد بودیم که بسیاری از کارخانجات برای تولید و فروش از شیوه دورکاری استفاده کردند در نتیجه در دوازده ماه گذشته بیش از نیمی از شرکت‌ها و کارخانجات انگلیس هدف حملات سایبری قرار گرفته اند.

مجرمان سایبری در این حملات سعی کرده اند کنترل تجهیزات و ماشین آلات کارخانجات را به دست بگیرند. چنین اقداماتی می‌تواند به توقف خط تولید و نابودی مواد اولیه در برخی کارخانجات منجر بشود. همچنین هکرها در این مدت تلاش کرده اند اطلاعات شرکت‌ها و کارخانجات را به سرقت ببرند و به دیگران بفروشند. همچنین هکرها می‌توانند از حساب شرکت‌ها و کارخانجات پول برداشت کنند؛ بنابراین حملات سایبری در این مدت هزینه‌های سنگینی را به شرکت‌ها و کارخانجات وارد کرده است. حدود ۱۵ درصد از شرکت‌هایی که ما وضع آن‌ها را در این مدت بررسی کرده ایم گفته اند که حملات سایبری حدود ۵ الی ۲۵ هزار پوند هزینه به آن‌ها تحمیل کرده است.

همچنین حدود ۶ درصد از این شرکت‌ها هم گفته اند که در ۱۲ ماه گذشته حملات سایبری حدود بیش از ۱۰۰ هزار پوند به آن‌ها هزینه تحمیل کرده است. خوشبختانه نیمی از این شرکت‌ها بیمه مالی دارند و می‌توانند ضررهای مالی ناشی از این حملات را جبران کنند. ولی بخش عمده‌ای از این شرکت‌ها و کارخانجات هم طرح و بیمه مالی ندارند به همین علت هم از اقدامات و حملات سایبری به شدت متضرر شده اند.

کد خبر: ۸۶٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha