۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
بدهی ۲۰ هزار میلیاردی وزارت راه به پیمانکاران
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

بدهی ۲۰ هزار میلیاردی وزارت راه به پیمانکاران

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: عدم تخصیص اعتبارات، عدم وصول مطالبات یا پرداخت قطره چکانی آن نتیجه ای جزء روند آهسته اجرای پروژه های عمرانی یا توقف کامل آن ندارد، در شرایط کنونی، وزارت راه و شهرسازی بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به وضعیت پروژه های عمرانی در شرایط کنونی، گفت: متأسفانه در این شرایط اغلب پروژه های عمرانی در کشور فعال نیستند و عامل اصلی آن کمبود اعتبار و بودجه است.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی پروژه های عمرانی از نشاط کافی در روند اجرا برخوردار نیستند و به نظر می رسد که رکود موجود در حوزه پروژه ها همچنان تداوم یابد.

وی گفت: از طرف دیگر در حوزه انتخابیه من، بیشتر پروژه های عمرانی فعال نیستند و وقتی از پیمانکار سوال می کنیم، می گوید که بودجه و پول وجود ندارد.

علوی ادامه داد: در شرایط کنونی بسیاری از پیمانکاران از وزارتخانه ها و دولت، مطالبات گسترده ای دارند و متأسفانه دولت بودجه کافی برای تسویه آن ها را در اختیار ندارد. به طور مثال یک پیمانکار حدود ۱۰ میلیارد تومان مطالبه دارد، اما دولت تنها دو میلیارد تومان از آن را تسویه کرده است.

وی گفت: عدم تخصیص اعتبارات، عدم وصول مطالبات یا پرداخت قطره چکانی آن نتیجه ای جزء روند آهسته اجرای پروژه های عمرانی یا توقف کامل آن ندارد، در شرایط کنونی بر اساس آمارها، وزارت راه و شهرسازی بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: قطعا در سال آینده نیز وضعیت پروژه های عمرانی بهبود نخواهد یافت، از این رو دولت باید چاره ای برای حل این مشکل
و تزریق بودجه بیاندیشد.

کد خبر: ۸٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha