۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
فعال شدن ۲۲ مرکز کارگاهی در اردبیل/ سند راهبردی مهارت در حال تدوین است
سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل:

فعال شدن ۲۲ مرکز کارگاهی در اردبیل/ سند راهبردی مهارت در حال تدوین است

اردبیل- امامی، سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل توسعه مراکز تخصصی و جوار کارگاهی را رویکرد اصلی این سازمان دانست و گفت: در این خصوص ۲۲ مرکز در استان فعال شده است.

بهروز امامی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با توجه به شرایط بازار کار و تقاضای کارآفرینان و تولیدکنندگان، ما تصمیم گرفتیم تا براساس سیاست کشوری آموزش‌های خود را بر پایه تقاضا محوری به متقاضیان ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: در این راستا توسعه مراکز تخصصی و جوار کارگاهی و واحدهای تولیدی رویکرد اصلی فنی و حرفه‌ای استان اردبیل است تا زمینه ارتقا مهارت و برنامه‌های آموزشی برای کارگران فراهم آید.

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل جامعه محوری را جزو رویکردهای نظام فنی و حرفه‌ای کشور اعلام کرد و گفت: برای حل مشکل فقر مهارتی در کشور، سند راهبردی مهارت در حال تدوین است که قطعا در برش استانی نیز سعی خواهیم کرد در این زمینه برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های اصلی را به سرانجام برسانیم.

امامی افزود: ما باید متناسب با مشاغل نو و کارآفرینی‌های جدید به سمت تنوع آموزش‌های مهارتی حرکت کنیم که در این زمینه از ظرفیت آموزشگاه‌های بخش خصوصی و نظام رسمی آموزش و پرورش و همچنین دانشگاه‌ها در ارائه این اهداف و برنامه‌های آموزشی و مهارتی استفاده خواهیم کرد.

وی از فعال شدن ۲۲ مرکز جوار کارگاهی در سال مزین به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها خبر داد و خاطر نشان کرد: با افتتاح دو مرکز کارآموزی بین کارگاهی به همت شرکت توزیع برق استان و چاپ و نشر شیران نگار امیدواریم ۲۰ مرکز دیگر نیز تا پایان امسال در استان اردبیل راه‌اندازی شود.

امامی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما آمادگی داریم تا با همکاری واحدهای صنعتی بزرگ و متوسط استان این مراکز آموزشی را راه‌اندازی کنیم تا نیروی انسانی شاغل به صورت مرتب از آموزش‌های نوین و مدرن بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: در کنار ارائه این برنامه‌های آموزشی، به تناسب درخواست کارآفرینان سعی خواهیم کرد تا نیروی ماهر را پرورش داده و تحویل مجموعه‌های تولیدی استان دهیم که در این زمینه تعامل و همکاری خوبی با شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی فراهم شده است.

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل همچنین به موضوع استانداردسازی شایستگی‌های شغلی و حرفه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: با تدوین بیش از پنج هزار و ۴۰۰ استاندارد و به روزرسانی و بازنگری آن‌ها سعی و تلاشمان بر این خواهد بود تا از این ظرفیت به وجود آمده بیش از گذشته استفاده کنیم.

کد خبر: ۸۶٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha