۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
آیا براستی کرونا درمان می شود؟ روایت هایی از دوران پس از ابتلا به کرونا

آیا براستی کرونا درمان می شود؟ روایت هایی از دوران پس از ابتلا به کرونا

پزشکان سعی دارند با در نظر گرفتن علائم پس از درمان کرونا، اقدام به شناسایی یک درمان هدفمند برای مشکلات خاص افراد نمایند.

مهدی محمدی؛ بازار: پایگاه ایتالیایی ایل جورناله در گزارشی عوارض پس از ابتلا به کرونا را بررسی کرده است.

در این مطلب آمده است: از هر ده نفر مبتلا، برای ۷ نفر کرونا هنوز به پایان نپذیرفته است. کسانی هستند که دیگر قادر به راه رفتن نیستند، کسانی حافظۀ خود را از دست می دهند و کسانی نیز بار دیگر روانۀ بیمارستان شده و می میرند.

افرادی به سختی از تخت بلند می شوند، برخی دیگر برای نفس کشیدن مجبورند دستگاه اکسیژن وصل کنند، برخی به سختی راه می روند. برای برخی دنبال کردن داستان یک فیلم یا کتاب غیرممکن می شود.

با وجود علائم مختلف در میان افراد مختلف اما یک چیز در میان آنها مشترک است و اینکه همه مبتلا به کووید شده و قادر نیستند از آن خلاصی یابند. اینها به عبارتی حامل علائم به اصطلاح پسا کووید-۱۹ هستند. پدیده ای که هنوز باید مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد و در مورد آن کمتر سخن به میان می آید، هرچند به طور معمول ۷ نفر از مجموع ۱۰ نفری که به این ویروس مبتلا می شوند، از این ویروس جان سالم به در می برند.

ماتئو توماسو، مسئول کلینیکی در شهر رم که از ۲۱ آوریل گذشته اقدام به رصد افراد درمان شده از کووید نموده در این رابطه گفت: «کم کم شاهد افرادی شده ام که همچنان با علائمی دست و پنجه نرم می کنند. به طور متوسطه فقط ۲۰ درد افراد درمان می شوند.

ولی در مورد سایرین همچنان علائم ادامه دارد. از خستگی مزمن گرفته تا تنگی نفس، سردرد، دردهای عضلانی، ورم مفاصل، عدم تمرکز، مشکلات مربوط به حافظه و نیز تغییراتی در سطح ریه و قلب. برخی نیز با مشکلاتی چون بی خوابی، تنفس و حتی راه رفتن مواجه هستند.»

پزشکان سعی دارند با در نظر گرفتن این علائم اقدام به شناسایی یک درمان هدفمند برای مشکلات خاص افراد نمایند. برخی افراد به یک بازتوانی جسمی نیاز دارند و برخی دیگر به درمان های ریوی و برخی نیز به حمایت روانی محتاج اند.

طبق آزمایش و بررسی که روی ۴۷۷۸۰ نفر از افراد درمان شده از کرونا انجام شد، مشخص گردید که احتمال بروز مشکلات تنفسی (۶ برابر بیشتر)، قلبی- عروقی، بیماری های کبدی و دیابت در میان آن ها افزایش یافته است.

مسأله به اینجا ختم نمی شود ۲۹.۴ درصد بیماران بستری شده در بیمارستان ظرف ۳ الی ۴ ماه بار دیگر روانۀ بیمارستان می شوند و از این تعداد ۱۲.۳ درصد نیز جان خود را از دست می دهند.

کد خبر: ۸۶٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha