۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷
مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی درخصوص بازار سرمایه
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تشریح کرد

مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی درخصوص بازار سرمایه

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبات جلسه روز گذشته سران قوا ادامه خواهد داشت.

به گزارش بازار، محمدرضا پورابراهیمی افزود: پس از برگزاری جلسات مکرر در خصوص بازار سرمایه کشور ۲۲ محور مورد بررسی قرار گرفت.

او ادامه داد: تأمین منابع مالی برای ۲۰۰ میلیون دلار بر اساس یک درصد سهم صندوق توسعه ملی از جمله مواردی بود که مورد بحث قرار گرفت و طبق توافقات انجام شده در ستاد اقتصادی دولت قرار است نهایی شود که البته به زودی هم تعهد بانک مرکزی هم اعلام خواهد شد.

پورابراهیمی گفت: بحث لغو مصوبات بانک مرکزی در ارتباط با تسهیلاتی که در قالب اعتبار به کارگزاری‌ها و مشتریان آن‌ها ارائه می‌گردد هم در این جلسه مطرح شد که آن هم از طریق سیستم بانکی کشور قرار است انجام شود.

او ادامه داد: موضوع اختصاص ۸۰ درصد از مالیات نقل و انتقال سهام هم در این جلسه مورد بحث قرار گرفت که در نهایت قرار شد این ۸۰ درصد از این منابع در قالب صندوق توسعه اختصاص یابد و به عبارتی ۲۰ درصد از نقل و انتقال برای سهم دولت تخصیص خواهد یافت. اجازه انتشار ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع برای صندوق تثبیت بازار و همچنین صندوق توسعه، با ضمانت دولت هم یکی دیگر از مصوبات جلسه امروز بود که خوشبختانه انجام شد.

پورابراهیمی گفت: در ارتباط با موضوع امکان ورود بانک‌ها به سرمایه گذاری در حوزه سهام شرکت‌ها بدون در اختیار گرفتن مالکیت و مدیریت شرکت‌ها هم از دیگر موضوعات مورد بررسی در جلسه امروز بود که البته چارچوب آن مشخص شد.

قرار شد تا خدشه‌ای به قانون بنگاه داری بانک‌ها وارد نشود.

او تصریح کرد: در خصوص قیمت‌های دستوری هم، در جلسه روز گذشته بحث‌هایی شد و بر این اساس، ارزیابی ما این است که بیش از ۴۰ درصد از سهم بازار شرکت‌هایی همچون فولادی‌ها و پتروشیمی هاست در جلسه سران قوا و اعضای جلسه با پیشنهاد مجلس و کمیسیون اقتصادی موافقت کردند قرار شد تا باقی جلسه در زمانی دیگر مورد بررسی قرار گیرد. در خصوص نرخ تسعیر ارز هم خوشبختانه توافقاتی حاصل شده است.

کد خبر: ۸۶٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha