۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲
نقد شوندگی بازار سرمایه درگیر مشکلات
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

نقد شوندگی بازار سرمایه درگیر مشکلات

رباطی، کارشناس بازار سرمایه گفت: نقد شوندگی بازار سرمایه که مهمترین رکن این بازار به شمار می‌رود، در حال حاضر با مشکل روبروست.

به گزارش بازار، مهدی رباطی، در خصوص مشکلات اخیر بازار سرمایه افزود: شرایطی که بازار سرمایه با آن روبرو شده دارای دو مرحله است مرحله نخست رشد بی مهابای سهام که در سال ۹۸ اتفاق افتاد و این امر به دلیل اشتباهات متعدد سیاستگذاران در این بازار بود.

وی ادامه داد: این رشد بی مهابا و بی دلیل قیمّت سهام، سبب ایجاد حباب بزرگی در بازار شد

رباطی گفت: در مرداد ۹۹ این حباب بزرگ شکل گرفته در بازار سرمایه، ترکید و افت شدیدی در این بازار اتفاق افتاد.

وی در خصوص مرحله دومی که سبب شرایط فعلی بازار و رکود شدید در آن شده افزود: بازار سرمایه ما برعکس بازارهای کشورهای توسعه یافته بعد از خالی شدن حباب، به شرایط متعادل برنمی گردد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: ظرف هشت ماه گذشته به دلیل تغییرات ناگهانی مقررات بازار سرمایه، مانند دامنه نوسان نامتقارن باعث شد که نقدشوندگی در بازار سرمایه که مهمترین مزیت این بازار به شمار می‌رود دچار مشکل شود.

رباطی گفت: با این اتفاقات اخیر اعتماد مردم نسبت به این بازار از دست رفته و رکود عمیقی در این بازار ایجاد شد.

وی افزود: بازار دچار ریزش‌های متعدد شده،، چون در زمان رشد بازار، حباب بزرگی در این بازار شکل گرفته بود و متأسفانه تصمیمات درستی برای بازگشت بازار سرمایه به شرایط عادی گرفته نشد.

رباطی گفت: در حال حاضر حباب بازار سرمایه تخلیه شده و قیمت سهام بسیار ارزنده است، اما به دلیل تصمیمات نادرست چند ماه اخیر سیاستگذاران، بازار به روال منطقی و استاندارد خود برنگشته و وارد یک رکود جدی شده است.

وی خاطر نشان کرد: تصمیم گیران در این حوزه باید به جای تصمیم گیری‌های سیاسی، تصمیم‌های کارشناسی را در دستور کار قرار دهند تا اعتماد به بازار سرمایه برگردد.

کد خبر: ۸۶٬۷۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha