۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
احکام ۳۲۵ هزار نفر از بازنشستگان تهران صادر شد

احکام ۳۲۵ هزار نفر از بازنشستگان تهران صادر شد

امیری گنجه، مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ از صدور احکام جدید بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی خبر داد.

به گزارش بازار، حسین امیری‌گنجه گفت: روز جمعه همزمان با صدور احکام جدید بازنشستگان در اجرای مرحله دوم با حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با اصلاحات انجام‌شده در احکام جدید، خواست جامعه شریف بازنشستگان و مستمری‌بگیران محقق شد.

وی تصریح کرد: متناسب‌سازی حقوق با هدف افزایش قدرت خرید و بهبود معیشت جامعه شریف بازنشستگان اجرا شده و براساس این قانون حقوق بازنشستگان در مقایسه با اسفند سال ۱۳۹۹ حداقل ۵۰ درصد افزایش داشته و حقوق هیچ یک از بازنشستگان تامین اجتماعی در کشور کمتر از یک و نیم برابر اسفند سال ۱۳۹۹ نخواهد بود.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ همچنین با اجرای متناسب‌سازی در سال جاری منابع مربوط به پرداخت مستمری‌ها از حدود ۹۵۰۰ میلیارد تومان سال گذشته به ۱۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسید.

اولین مرحله متناسب‌سازی سال گذشته (۱۳۹۹) انجام شد که رضایت جامعه بازنشستگان و مستمری‌بگیران را در پی داشت؛ اما با افزایش حقوق بازنشستگان سایر صندوق‌ها؛ ایجاد مطالبه در میان بازنشستگان تامین اجتماعی نیز احساس گردید.

در این راستا و از زمان بررسی بودجه در مجلس شورای اسلامی برای اختصاص منابع به تامین اجتماعی تلاش فراوانی از سوی معاون رئیس‌جمهوری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان صورت گرفت که در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز پرداخت بخشی از دیون معوقه دولت به سازمان تامین اجتماعی تصویب گردید که امید است، با توجه به مشکلات اقتصادی و بحران تعطیلی بسیاری از کارگاه‌ها و عدم منابع پایدار بیمه‌ای، هرچه زودتر بودجه تعریف‌شده جهت اجرای متناسب‌سازی در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد.

قرار بود سازمان تامین اجتماعی از روز جمعه بیستم فروردین ماه، پرداخت مستمری‌ها و متناسب‌سازی مرحله دوم را اجرایی کند که همزمان با این پرداخت‌ها و مطرح شدن اشکالاتی در پرداختی‌ها به سایر سطوح، با دستور مدیرعامل این سازمان، این اقدام به منظور بازبینی موضوع و اطمینان از صحت محاسبات به تعویق افتاد.

۱۰اردیبهشت ماه اطلاعیه‌ای از سازمان تامین اجتماعی در حضور رئیس کانون عالی بازنشستگان و رئیس اتحادیه پیشکسوتان بازنشستگان تامین اجتماعی و دیگر اعضای کانون‌های بازنشستگی اعلام شد که براساس آن: اعمال ماده۹۶ (افزایش سنواتی) بر مجموع مبالغ مستمری و متناسب سازی اسفند سال۱۳۹۹ مستمری بگیران صورت پذیرفت. ۷۵ درصد عقب ماندگی مستمری سال برقراری به نسبت حداقل مستمری جبران شد و با توجه به انتظارات و مطالبات همه سطوح مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی، پس از اعمال ماده ۹۶ (افزایش سنواتی) و اجرای متناسب سازی حقوق مستمری بگیران و افزایش مزایای جانبی، دریافتی هیچ مستمری بگیری کمتر از ۱.۵ برابر مجموع پرداختی اسفند سال۱۳۹۹ نخواهد بود.

مرحله اول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مرداد سال ۹۹ اجرایی و حقوق ماهانه مستمری‌بگیران این سازمان از ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافت. مرحله دوم این متناسب‌سازی نیز در پرداخت حقوق فروردین ماه این جمعیت لحاظ خواهد شد.

مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هم گفت: براساس این متناسب‌سازی، بازنشستگان با ۳۰ سال سابقه از فروردین ۱۴۰۰، ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۴میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

بازنشستگان با بیش از ۳۰ سال سابقه نیز باتوجه به سنوات بیش از این مبلغ و بازنشستگان کمتر از ۳۰ سال سابقه هم کمتر از این میزان را (باتوجه به سنوات) دریافت خواهند کرد.

در این راستا همچنین ۲۸ اسفند سال ۹۹ مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به‌صورت علی‌الحساب به حساب بازنشستگان واریز شد.

کد خبر: ۸۶٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha