۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
ایجاد خوشه صنعتی پوشاک «ویان» در دستور کار قرار گرفته است
معاون استاندار همدان:

ایجاد خوشه صنعتی پوشاک «ویان» در دستور کار قرار گرفته است

همدان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه ایجاد خوشه صنعتی پوشاک «ویان» در دستور کار قرار گرفته است؛ گفت: ایجاد این خوشه صنعتی همکاری تمام ذی‌نفعان را می‌طلبد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت استان همدان؛ ظاهر پورمجاهد با بیان اینکه پوشاک «ویان» جزو خوشه‌های صنعتی استان همدان قرار دارد که کار مطالعاتی و امکان‌سنجی در این حوزه انجام و در دستور کار استان قرار گرفته است؛ اظهار کرد: علاوه بر پوشاک ویان ایجاد خوشه چرم همدان، فرش و پوشاک ازندریان نیز در دستور کار قرار دارد که باید طبق اولویت‌بندی این خوشه‌های صنعتی تشکیل و فعال شوند.

وی با بیان اینکه خوشه‌های صنعتی سیاستی برگرفته از کشور هند است که در همه زمینه‌ها موفق نخواهد بود از همین رو باید این مهم با احتیاط و در نظر گرفتن همه جوانب صورت گیرد، عنوان کرد: منطقه ویان به عنوان قطب تولید پوشاک مطرح است و استعدادهای خوبی در این روستا فعال هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تاکید بر اینکه در کبودرآهنگ در حوزه فرش و پوشاک فضا برای رشد و توسعه فراهم است؛ ادامه داد: روستای ویان مشکلاتی از جمله صدور مجوز و تغییر کاربری کارگاه‌های فعال که اغلب خیاطان نیمی از منزل مسکونی خود را به کارگاه تبدیل کرده‌اند را دارد اما گاهی موارد قانونی منجر به عدم انعطاف مدیران می‌شود.

وی یادآور شد: بین سازمان صمت و دیگر دستگاه‌ها برای دریافت مجوز کارگاه‌های صنفی یا صنعتی مغایرت وجود داشت که این موارد از سال ۹۸ بررسی و در قالب کاربرگ‌های مختلف جمع بندی و به هیئت مقررات‌زدایی ارسال شده است.

پورمجاهد افزود: اجرای خوشه صنعتی نیازمند همکاری و پشتیبانی است و باید با در نظر گرفتن همه جوانب ایجاد شود تا با شکست مواجه نشود

کد خبر: ۸۶٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha