۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
شرکت‌های خارجی باید شرط و شروط‌ها را اجرا کنند
دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی:

شرکت‌های خارجی باید شرط و شروط‌ها را اجرا کنند

هاشمی، دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: شرکت‌های خارجی باید شرط و شروط‌ها را اجرا کنند، باید سرمایه گذاری مستقیم انجام دهند یا همکاری غیرمستقیم به صورت پایداری با شرکت‌های ایرانی انجام دهند.

به گزارش بازار، عباس هاشمی با اشاره به اینکه به تازگی برخی برندها سرمایه گذاری خوبی برای تولید محصولاتی مانند تلویزیون، ماشین لباسشویی و… انجام داده‌اند، اظهار داشت: در شرایط کنونی سیاست گذاری در کشور باید به گونه ای باشد که کالای نهایی لوازم خانگی حداقل ۵سال واردات نشود تا سرمایه گذاری‌های که انجام شده به بار بشیند و بومی سازی و بلوغ برای تولیدات آنها طی شود اما این نافی این نیست که با دنیا ارتباط نداشته باشیم.

هاشمی با بیان اینکه ارتباطات با سایر کشورها برای تولید محصولات لوازم خانگی باید مطابق با سیاست‌های کلان باشد، افزود: تعاملات و مذاکرات با شرکت‌های خارجی همیشه بی‌ضرر است، در شرایط کنونی مهم این است که هوشمندی لازم بکار گرفته شود و مطابق با مصالح کشور مذاکره انجام دهیم و شرکت‌های خارجی باید شرط و شروط‌ها را اجرا کنند، برای نمونه شرکت‌های خارجی باید سرمایه گذاری مستقیم انجام دهند یا همکاری غیرمستقیم به صورت پایداری با شرکت‌های ایرانی انجام دهند، برای نمونه استقرار مراکز تحقیق و توسعه آن‌ها در ایران و ایجاد مراکز آموزشی، ماکتینگ و... میتواند تاثیر مثبتی در صنعت لوازم خانگی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه قطعه سازان باید وارد شبکه تامین شرکت‌های خارجی شوند تا قطعه سازان ایرانی با رقابت بتوانند قطعات را برای برندهای خارجی به ویژه در راستای نیاز بازار کشور تولید کنند و یا محصولات برندهای خارجی را برای صادرات تولید کنند.

هاشمی با بیان اینکه در شرایط کنونی خیلی از کالاهای لوازم خانگی بیش از نیاز تولید میشود، تصریح کرد: در صنعت لوازم خانگی ایران تنها در برخی کالاها مثل اسپلیت، سشوار، اتو و… کمتر از نیاز داخلی تولید میکنیم که بخشی از این کالاها قاچاق پذیر هستند یا تولید آنها اقتصادی نیست، به همین دلیل در شرایط کنونی بخش خصوصی با شرایط در حال تطبیق است، به طوری که امروز توانسته در تولید محصولاتی مانند ماشین لباسشویی، تلویزیون و… موفقیت‌های زیادی داشته باشد.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی با تاکید بر اینکه از لحاظ کیفیت هر برندی یک کیفیت دارد، گفت: در شرایط کنونی کیفیت محصولات لوازم خانگی در ایران رو به بهبود است و این فرایند در آینده میتواند رقابت پذیری را برای محصولات ایرانی بیشتر کند، هرچند در شرایط کنونی برخی محصولات ایرانی به کشورهای دیگر هم صادرات میشود.

کد خبر: ۸۶٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha