۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
پایش مستمر انشعابات آب با هدف نظارت بر مصرف در همدان
معاون خدمات مشترکین شرکت آبفا استان همدان اعلام کرد:

پایش مستمر انشعابات آب با هدف نظارت بر مصرف در همدان

همدان - قدیمی، معاون خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پایش مستمر و دوره ای انشعابات آب همدان با هدف نظارت و انطباق مصرف آب با کاربری های تعیین شده خبر داد.

علی قدیمی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به این دسته از پایش ها گفت: سال گذشته پیمایش مشترکین با مصرف صفر تا پنج متر مکعب در استان همدان اجرایی شد.

وی با بیان اینکه پیمایش انشعابات آب توسط پیمانکاران وهمکاران کنتورخوان به صورت مستمراجرایی می شود، عنوان کرد: همکاران ما به جز ثبت کنتور مشترکین، تمامی تغییرات نظیر تغییرات کاربری، اضافه بنا و دیگر تغییرات موجود را به صورت مستمر گزارش می دهند.

معاون خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه طرح مستمر و دوره ای پیمایش انشعابات در راستای صیانت از حقوق شهروندان عملیاتی می‌شود، اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل های ابلاغی از سوی کمیته انسجام بخشی و کمیته بحران و در راستای جلوگیری از مصرف آب در کاربری های غیر مجاز برخورد با متخلفان عملیاتی می شود.

قدیمی با بیان اینکه براساس مصوبات ابلاغی از سوی کمیته انسجام بخشی استان، واگذاری انشعاب به کاربری هایی همچون ساخت و سازهای جدید ممنوع اعلام شده است، بیان کرد: در موارد خاص تصمیمات بر اساس نظر شورای مربوطه نهایی خواهد شد.

معاون خدمات مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان همدان همچنین گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی و پیش بینی شرایط بحرانی، واگذاری انشعاب به اماکن غیرمسکونی نظیر باغات از دستور کار خارج شده است.

وی عنوان کرد: مصرف آب در هر نوع کاربری به غیر از کاربری تعریف شده در قرارداد واگذاری انشعاب آب ممنوع است.

قدیمی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب استان همدان همه ساله در راستای کنترل مصرف اقدام به پیمایش مصرف آب مشترکین خانگی می کند، عنوان کرد: درصورت افزایش میزان مصرف مشترکین بیش از الگوی مصرف، اخطارهای لازم به مشترک ابلاغ و با توجه به شرایط تعرفه در بخش خانگی، مشترکینی که با مصرف بیش از الگوی مصرف بیش از سایر مشترکین آبها پرداخت خواهند کرد.

وی با اشاره به پیمایش صورت گرفته درسال گذشته اعلام کرد: براساس گزارشات مندرج سال گذشته ۵۴ درصد از مشترکین خانگی شهری پایین تراز الگو، ۳۸ درصد دو برابر الگو و ۸ درصد بیش از دو برابر الگو، مصرف آب داشته اند.

کد خبر: ۸۶٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha