۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
گرانی‌های موجود در بازار منطق اقتصادی ندارد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

گرانی‌های موجود در بازار منطق اقتصادی ندارد

کریمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بسیاری گرانی‌های موجود در بازار منطق اقتصادی ندارد، گفت: مهم‌ترین عاملی که موجب بی‌ثباتی قیمت‌ها، گرانی شده، نابسامانی نظام توزیع است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اکبر کریمی با انتقاد از گرانی و کمبود برخی کالاهای اساسی در بازار، گفت: مهم‌ترین عاملی که موجب بی‌ثباتی قیمت‌ها، گرانی، کمبود کالاهایی مانند مرغ، روغن و... شده، نابسامانی موجود در نظام توزیع است چراکه این کالاها به میزان نیاز و در برخی موارد بیش از آن در کشور وجود دارد بنابراین نمی‌توان مشکلات موجود را ناشی از کمبود دانست.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که نظام توزیع ناکارآمد بوده و نظارت‌های مستمر و موثری در بازار انجام نمی‌گیرد، کالاها گران شده و از سفره مردم حذف می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: هرچند تورم، توزیع ناکارآمد و کمبود، بر قیمت تمامی کالاها اثرگذار است اما بر بهای اقلامی که مردم به صورت روزانه به آن نیاز دارند، تاثیر بیشتری دارد بنابراین دولت باید دقت بیشتری در ساماندهی بازار کالاهای اساسی داشته باشد.

وی ادامه داد: برخورد قاطع با متخلفان، تقسیم کار شفاف و روشن میان وزارتخانه‌ها که از پاسکاری وظایف میان آنها جلوگیری کند، پایش دقیق بازار و... و. از جمله راهکارهای ساماندهی بازار است؛ تولیدکننده و مصرف‌کننده از وضعیت کنونی ناراضی هستند و تنها دلالان از این شرایط سود برده و ثروت‌های نامشروع به دست می‌آورند.

کریمی تصریح کرد: هرچند مجلس با برگزاری جلسات متعدد در کمیسیون‌های تخصصی و صحن علنی موضوع نابسامانی بازار کالاهای اساسی را بررسی کرد اما تصمیمات اخذ شده در دولت از ساماندهی برخی موضوعات جلوگیری می‌کند مانند آنچه در مسیر رسیدگی به موضوع فولاد اتفاق افتاد؛ کمیسون صنایع و معادن مجلس با تدوین طرح توسعه و تولید پایدار فولاد درصد رفع مشکلات این حوزه برآمد اما دولت ادعا کرد این موضوع به قانونگذاری نیاز ندارد اما در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که مشکلات این حوزه همچنان پاپرجا است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بسیاری گرانی‌های موجود در بازار منطق اقتصادی ندارد، افزود: گرانی کالاها باید ناشی از افزایش قیمت تمام شده تولید باشد این در حالی است مولفه‌های این موضوع تغییری نداشته است.

کد خبر: ۸۶٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha