۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲
تولید مدل پر فروش تویوتا به دلیل کرونا متوقف شد

تولید مدل پر فروش تویوتا به دلیل کرونا متوقف شد

شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرد با مثبت شدن تست کرونا ۱۰ نفر در سایت انتاریو تولید محصولات پرفروش خود را به حالت تعلیق در آورده است.

بازار؛ گروه خودرو: تویوتا به دلیل شیوع ویروس کرونا در یکی از سایت‌های انتاریو کانادا، تولید رآو۴، رآور۴ هیبرید، لکسس آریکس ۳۵۰ و لکسس آریکس ۴۵۰ هیبرید را به حالت تعلیق در آورده است.

طبق بیانیه این شرکت، تویوتا تتسو در سیمکو انتاریو در چند هفته گذشته هشت مورد مثبت ابتلا به کرونا را گزارش داده است. به گفته سیمکو در حدود ۱۰ نفر با کرونا مثبت شناسایی شدند.

این خودروساز ژاپنی اعلام کرده است که بیشترین موارد مربوط به انتقال در محل نیست، اما برای حفظ سلامت نیروی انسانی به دنبال توصیه‌های مقامات بهداشتی هستیم. براین اساس احتیاط را پیش گرفتیم و ترجیح دادیم موقتا تولید را متوقف کنیم.

هرچند که تویوتا زمان تولید مجدد را اعلام نکرده است، اما احتمال دارد از یکم ماه می میلادی فعالیت را در سایت‌های مذکور آغاز کند. هرچند که نبود قطعات و عدم فعالیت زنجیره تامین می‌تواند مونتاژ را در کانادا با توقف فراوان مواجه کند.

تویوتا تصمیم گرفته در سایت جورج تاون کنتاکی، تولید رآو۴ هیبرید را برای بازار آمریکای شمالی انجام دهد. از ماه مارس سال میلادی جاری، رآور۴ پریم دومین خودرو پرفروش ایالات متحده شد. کراس اوور پلاگین هیبرید این خودروساز ژاپنی با فروش متوسط روزانه ۱۰.۲ دستگاه در رتبه دوم پس از شورولت کورت قرار گرفته است. هرچند که آمار فروش تویوتا نشان می‌دهد که تویوتا روآ۴ هیبرید و لکسس آریکس ۴۵۰ هیبرید با فروش روزانه ۲۲ دستگاه جز محصولات محبوب بازار آمریکا شمالی است.

رآو۴ پرفروش ترین محصول تویوتا در سال ۲۰۲۰ برای بازار آمریکا بوده است. این خودروساز ژاپنی، ۴۳۰ هزار و ۳۸۷ دستگاه از مدل روآ۴ در سال گذشته فروخته اما امسال با افت ۳.۹ درصدی مواجه که این مساله برای آریکس ۹ درصد افت را تجربه کرده است.

کد خبر: ۸۶٬۵۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha