۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
قانون بیمه بیکاری دارای اشکالات اساسی است
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

قانون بیمه بیکاری دارای اشکالات اساسی است

شاکرمی، معاون روابط کار وزارت تعاون گفت: قانون بیمه بیکاری دارای اشکالات اساسی است کمااینکه در مورد قراردادهای موقت محرومیت هایی برای کارگران وجود دارد.

به گزارش بازار، حاتم شاکرمی با بیان اینکه بخشی از مطالبات کارگران از طریق اصلاح قوانین محقق می شود، افزود: تعدادی از قوانین حوزه کار اعم از مشاغل سخت زیان آور، شوراها، مناطق آزاد ویژه و بیمه بیکاری باید متناسب با فرآیند جدید اشتغال، اصلاح شود.

معاون امور روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: قانون بیمه بیکاری دارای اشکالات اساسی است کمااینکه در مورد قراردادهای موقت محرومیت هایی برای کارگران وجود دارد همچنین زمان استفاده افزایش یافته که باید در قالب کاهش زمان و گسترش دامنه استفاده از آن اصلاح شود هرچند که ما با همکاری سازمان تامین اجتماعی در حال تدوین اصلاحیه ای در این مورد هستیم.

وی در ادامه به تشریح مشکلات مزد منطقه ای پرداخت و تاکید کرد: روند کنونی نمی تواند مشوقی برای فعالیت در مناطق محروم باشد بنابراین در شورایعالی کار به توافق رسیدیم در این زمینه با همکاری سازمان تامین اجتماعی و با بهره مندی از نظرات دانشگاه ها، تشکل های کارگری، کارفرمایی و صاحبنظران یک کار پژوهشی انجام دهیم.

شاکرمی تصریح کرد: قراردادهای موقت مورد تائید ماده ۷ قانون، همچنین دیوان عدالت اداری است اما نیاز به اصلاح دارد از سوی دیگر بحث عیدی کارگران براساس مصوبه سال ۷۴ تنها شامل مشمولان قانون کار می شود.

کد خبر: ۸۶٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha