۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
اجرای بیش از ۶۴هزار میلیارد ریال طرح سرمایه‌گذاری در ارس تصویب شد
معاون سازمان منطقه آزاد ارس:

اجرای بیش از ۶۴هزار میلیارد ریال طرح سرمایه‌گذاری در ارس تصویب شد

تبریز- معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: سال گذشته ۹۳ طرح سرمایه گذاری داخلی و خارجی به ارزش ۶۴ هزار و ۳۱۲ میلیارد ریال در کمیسیون اقتصادی این سازمان تصویب شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس، صفر شاسفند با اشاره به اینکه طرح های مصوبه در حوزه صنعتی، کشاورزی، خدماتی و فرهنگی تفریحی است، افزود: از میان طرح های مصوب، ۷۴ طرح صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال، ۱۳ طرح کشاورزی با میزان سرمایه گذاری ۲۵ هزار و ۸۴۱ میلیارد ریال، پنج طرح خدماتی با میزان سرمایه ۲۷۵ میلیارد ریال و یک طرح فرهنگی تفریحی با اعتبار ۲۳ میلیارد ریال، مجموع ۹۳ طرح مصوب شده ارس را  تشکیل می دهد.

وی اضافه کرد: در طول سال گذشته ۳۶ جلسه کمیسیون اقتصادی در سازمان منطقه آزاد ارس تشکیل شده است.

شاسفند ادامه داد: تصمیم گیری در خصوص مشخصات فنی و برنامه زمانبندی طرح، تصویب اولویت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری و طرح های سرمایه گذاری در منطقه و تعیین و تصویب مکان، متراژ و زمین مناسب جهت اجرای هر گونه طرح سرمایه گذاری برای متقاضیان، از مهم ترین وظایف کمیسیون اقتصادی سازمان منطقه آزاد ارس است.

منطقه آزاد ارس در چهار بخش منفصل به مرکزیت جلفا در ۱۳۲ کیلومتری شمال غرب تبریز و نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان و کنار رود مرزی ارس واقع است.

 این منطقه آزاد با بیش از ۵۷ هزار هکتار وسعت، به واسطه جاذبه های تجاری، تاریخی و طبیعی در تعطیلات نوروزی چند سال گذشته پذیرای جمعیت زیادی از گردشگران داخلی و خارجی بوده است. 

کد خبر: ۸۶٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha