۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
خرید و فروش گندم بدون مجوز ممنوع است/ قیمت خرید تضمینی ۵ هزار تومان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل:

خرید و فروش گندم بدون مجوز ممنوع است/ قیمت خرید تضمینی ۵ هزار تومان

اردبیل- عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: با توجه به وضعیت خاص کرونایی در حال حاضر خرید و فروش گندم با مجوز شرکت بازرگانی دولتی و غله انجام خواهد شد.

ارژنگ عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای افزایش سطح زیرکشت گندم در استان اردبیل در دستور کار است اما به دلیل این که آمارهای موجود نشان از کاهش باران به صورت قابل توجه است و بیشتر زمین‌ها دیم هستند بنابراین انتظار می‌رود امسال میزان محصولات گندم نیز تحت تأثیر قرار گیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر برای امسال ۲۹۸ هزار هکتار گندم در استان زیرکشت رفته و طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده برداشت ۵۸۰ هزار تن محصول نیز پیش‌بینی شده که به همین منظور تمهیدات لازم در راستای خرید تضمینی گندم مبنای کار قرار گرفته و به همین منظور اقدامات لازم انجام یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: ۴۶ مرکز در استان اردبیل برای خرید گندم در نظر گرفته شده و قیمت خرید تضمینی نیز ۵ هزار تومان اعلام شده که انتظار می‌رود در خرید گندم هیچ مشکلی وجود نداشته باشد و تمامی گندمکاران بدون مشکل محصول خود را بتوانند به فروش برسانند.

عزیزی ادامه داد: با توجه به وضعیت خاص کرونایی در حال حاضر خرید و فروش نیز با مجوز شرکت بازرگانی دولتی و غله مانعی ندارد اما در صورت نداشتن مجوزهای لازم این اقدام تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد قانونی انجام خواهد شد که انتظار می‌رود در این زمینه همکاری‌های لازم مبنای کار باشد.

وی تصریح کرد: تمام سعی و تلاش ما این است که با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده از ایجاد خسارت به کشاورزان و گندمکاران جلوگیری به عمل آورده و در وضعیت بد اقتصادی بتوانیم تا حد امکان مشکلات آنان را برطرف‌سازی کنیم که این مسئله در حال حاضر بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر: ۸۶٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha