۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
 نرخ بیکاری در زنجان به ۷.۲ درصد رسیده است/ اشتغال پایین بخش خدمات
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان:

نرخ بیکاری در زنجان به ۷.۲ درصد رسیده است/ اشتغال پایین بخش خدمات

زنجان- یوسفی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: نرخ بیکاری استان زنجان در پایان سال گذشته به ۷.۲ درصد رسید و رتبه ۶ کشوری را به خود اختصاص داد. 

محمد رضا یوسفی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه با وجود کرونا تعداد مقرری بگیران بیکاری در استان زنجان افزایش نیافته است، گفت: بر اساس آخرین آمار سه هزار و ۵۰۰ نفر در استان مقرری بیکاری دریافت می کنند.

وی به نرخ بیکاری در استان زنجان اشاره کرد و ابراز داشت: نرخ بیکاری استان در بهار سال گذشته ۶.۶ درصد بود که رتبه ۶ کشوری را داشت و در تابستان هم به ۷.۵ درصد رسید و رتبه ۹ را به خود اختصاص داد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: نرخ بیکاری استان در پایان سال گذشته به ۷.۲ درصد رسید و رتبه ۶ کشوری را به خود اختصاص داد. 

یوسفی با بیان اینکه سهم اشتغال استان زنجان در بخش صنعت ۳۴ درصد، بخش کشاورزی ۳۶ درصد و خدمات ۳۰ درصد است، گفت: سهم اشتغال بخش خدمات در استان زنجان نسبت به نرم کشوری ۱۵ درصد پایین است. 

وی با بیان اینکه اشتغال استان در بخش خدمات خوب نیست، ابراز داشت: باید فعالیت در بخش خدمات بیشتر شود و سرمایه گذاری در این بخش مورد توجه قرار گیرد.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان با بیان اینکه پروژه های جهش تولید در سطح استان شامل ۶۶ مورد می باشد، تصریح کرد: در این راستا ۲۶ پروژه منتخب از جهت اشتغالزایی به عنوان پروژه های قابل افتتاح مستمر در قالب برگزاری کمیته رصد اشتغال استان و با حضور دستگاههای اجرایی استان به ویژه در سه حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری موضوع اشتغال طرحها مورد پیگیری قرار گرفت و هر گونه راه اندازی واحدهای اقتصادی در سطح استان اعم از کوچک، بزرگ و متوسط در دستور کار کمیته رصد اشتغال استان می باشد. 

یوسفی گفت: با بهره برداری طرح های جهش تولید در استان زنجان برای پنج هزار نفر اشتغال ایجاد می شود. 

وی ابراز داشت: طی سال گذشته بزرگترین واحد تولیدی ذوب کشور در استان زنجان به بهره برداری رسید که با راه اندازی این شرکت با سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومان اشتغال خوبی در این بخش ایجاد شد. 

کد خبر: ۸۶٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha