۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
۴۰۰ مرغداری در اصفهان متروکه است| افزایش ۱۸۰ تومانی قیمت هر کیلو نهاده دام و طیور
معاون جهاد کشاورزی اصفهان در گفت‌وگو با بازار:

۴۰۰ مرغداری در اصفهان متروکه است| افزایش ۱۸۰ تومانی قیمت هر کیلو نهاده دام و طیور

اصفهان- ایراندوست، معاون بهبود تولیدات دام و طیور جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: ۴۰۰ مرغداری در استان اصفهان فرسوده شده و نیازمند بازسازی است.

حسین ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه به روز رسانی و تجهیز مرغداری‌های استان اصفهان در دستور کار است، اظهار داشت: برای این امر فراخوانی را برای آن دسته از مراکز فرسوده و به دور از جاده‌های شهری و روستایی اعلام کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بر اساس برآورد صورت گرفته تاکنون ۴۰۰ مرغداری فرسوده در استان اصفهان شناسایی شده است، ابراز داشت: در این زمینه با مالکان این مراکز در خصوص بازسازی مکاتباتی را داشته‌ایم.

صدور مجوز جدید مرغداری با توجه به سند آمایش سرزمین انجام می‌شود
معاون بهبود تولیدات دام و طیور جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه برخی از مرغداری‌ها با توجه به میزان فرسودگی توجیه اقتصادی برای بازسازی ندارد، اضافه کرد: از این رو در صدد ابطال پروانه فعالیت این مراکز و واگذاری پروانه‌های جدید بر اساس سند آمایش سرزمین به متقاضیان هستیم.

وی اضافه کرد: تبدیل پروانه بهره برداری از برخی از این مراکز به پرورش دام و گونه‌های دیگر طیور مانند بلدرچین، بوقلمون و ... امکان پذیر است.

کاهش تلفات جوجه در سالن‌های استاندارد
ایراندوست در ادامه با بیان اینکه بازسازی واحدهای فرسوده در اصفهان می‌تواند ظرفیت تولید مرغ را تا ۵۰ درصد افزایش دهد، ابراز داشت: تلفات جوجه در سالن‌های فرسوده ۲۰ درصد و در سالن‌های استاندارد کمتر از سه درصد است و مرغداران نباید نسبت به این موضوع بی توجه باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر استان اصفهان وارد کننده جوجه یک روزه از استان‌های شمالی است، افزود: باید توجه داشت که در استان تنها نسبت به تولید تخم مرغ‌های نطفه‌دار اقدام می‌شود و این تخم مرغ‌ها برای جوجه ریزی به استان‌های شمالی ارسال می‌شود.

افزایش رسمی قیمت نهاده‌های دام و طیور
معاون بهبود تولیدات دام و طیور جهاد کشاورزی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه در استان اصفهان ظرفیت ۱۲ میلیون جوجه ریزی وجود دارد، ادامه داد: این در حالی است که جوجه ریزی در این استان بین سه تا هفت میلیون جوجه در نوسان است و مرغداری‌ها استفاده از تمام ظرفیت برای جوجه ریزی را به نوعی ریسک می‌دانند چرا که بر این باورند که در صورت عدم توانایی در تامین نهاده مجبور به کشتار جوجه‌ها خواهند شد.

وی افزایش رسمی نرخ نهاده‌های دام و طیور در کشور را چالش جدید در حوزه تامین نهاده‌ها و ایجاد نوسانات احتمالی قیمت در بازار مرغ اعلام کرد و گفت:  هر کیلوگرم کنجاله سویا سه هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده است در حالی که قیمت قبلی سه هزار و ۲۲۰ تومان بود و اکنون ۱۸۰ تومان افزایش یافته است.

کد خبر: ۸۶٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha