۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
ضرورت قانونگذاری موثر درباره تعطیلی کارخانجات پیرو تعهدات به بانک‌ها
عضو کمیسیون صنایع مجلس با بازار مطرح کرد

ضرورت قانونگذاری موثر درباره تعطیلی کارخانجات پیرو تعهدات به بانک‌ها

حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نیاز است که در زمینه اقدامات بانک ها پیرو  توقف تولید در کشور قانونگذاری شود تا اگر مدیرعاملی در یک واحد تولیدی تخلفی می کند، صرفا با آن فرد برخورد شود.

حجت الاسلام جواد حسینی‌کیا  در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به اقدامات بانک ها پیرو  توقف تولید در کشور گفت: بعد از ابلاغیه ای که از سوی آیت‌الله رئیسی در این زمینه صادر شد، دیگر بانک ها مانند گذشته اقدام به تعطیلی کارخانه هایی که به نوعی تعطیلی تولید است، نمی کنند.

وی بیان کرد: البته از قبل مواردی بوده است که برخی از بانک ها، فعالیت های واحدهای تولیدی را متوقف کردند که در پروسه بررسی و دادرسی قرار دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر شرایط نسبت به قبل بهتر است چرا که در ابلاغیه رئیس قوه قضائیه هم تاکید شد که تولید نباید متوقف شود.

حسینی کیا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای برطرف شدن کامل این مشکل نیاز به قانون گذاری و ورود مجلس است یا خیر، اظهار داشت: نیاز است که در این باره قانونگذاری شود تا اگر مدیرعاملی در یک واحد تولیدی تخلفی می کند، صرفا با آن فرد برخورد و وی از مدیریت محروم شود نه اینکه واحد تولیدی متوقف شود.

وی گفت: از یک سو، واحدهای تولیدی به عنوان منبع درآمدی برای اقتصاد کشور هستند و از سوی دیگر، افراد زیادی در این بخش ها کار می کنند و معیشتشان در گروی حفظ این واحدهای تولیدی است و بنابراین نباید به جهت خلف وعده مدیرعامل ، واحدهای تولیدی تعطیل شوند.

کد خبر: ۸۶٬۴۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha