۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در زنجان/ وقوع گردباد محلی و وزش شدید باد
سرپرست اداره کل هواشناسی زنجان:

احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در زنجان/ وقوع گردباد محلی و وزش شدید باد

زنجان- رحمان نیا، سرپرست اداره کل هواشناسی زنجان گفت: دمای هوا در استان از امروز روند کاهش داشته و در برخی از مناطق دمای هوای به زیر صفر می رسد و احتمال سرمازدگی محصولات زراعی و باغی وجود دارد.

محمد رضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار بازار به وضعیت جوی استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: از امروز سامانه بارشی وارد استان شده و مناطق مختلف را فرا می گیرد. 

وی با بیان اینکه بارندگی در استان به صورت رعد و برق و وقوع تگرگ خواهد بود، اظهار کرد: شهروندان در ارتفاعات تردد نکنند. 

سرپرست اداره کل هواشناسی زنجان همچنین از وقوع وزش باد شدید در استان زنجان خبر داد و گفت: گرد بادهای محلی هم استان را فرا می گیرد و می طلبد مردم از تردد در کنار ساختمانهای نیمه کاره و درختان فرسوده خودداری کنند و در حد ممکن در خانه بمانند. 

رحمان نیا تاکید کرد: طی هفته گذشته وزش باد شدید و گرد باد محلی به ۳۰ واحد مسکونی در روستای مشکین در شهر زنجان خسارت وارد. 

وی افزود: با توجه به بارش تگرگ و باران احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها وجود دارد که شهروندان در کنار حاشیه رودخانه اتراق نکنند. 

سرپرست اداره کل هواشناسی زنجان به وضعیت دمای هوای استان طی چند روز آینده اشاره کرد و ابراز داشت: دمای هوا در استان از امروز روند کاهش داشته و در برخی از مناطق دمای هوای به صفر و زیر صفر سانتی گراد می رسد و باید کشاورزان نسبت به ایمن نگه داشتن تاسیسات کشاورزی و گلخانه ها اقدامات لازم را مد نظر قرار دهند. 

کد خبر: ۸۶٬۴۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha