۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
 اعداد و ارقام اقتصادی در هفته دوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰
جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار؛

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته دوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰

نرخ رشد اقتصادی آمریکا و منطقه یورو، رکوردشکنی قیمت جهانی مس و برآورد اولیه نرخ تورم در منطقه یورو جزو مهم‌ترین آمارهای اقتصادی منتشر شده طی این هفته بوده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۲ میلیارد نفر
بانک جهانی: زباله‌های پلاستیکی که به دریاها و اقیانوس‌ها ریخته شده‌اند، اکوسیستم، سلامت و معیشت ۲ میلیارد نفر را در منطقه جنوب آسیا تهدید می‌کنند.

۱۹ میلیون نفر و ۵ درصد
صندوق بین‌المللی پول: از آغاز همه‌گیری کرونا حدود ۱۹ میلیون نفر به جمعیت افراد زیر خط فقر در آمریکای لاتین اضافه شده و نابرابری ۵ درصد افزایش یافته است.

۳.۷ میلیارد نفر
کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد) : با وجود رشد چشمگیر سرعت دیجیتالی شدن جوامع در دوران همه‌گیری کرونا، هنوز ۳.۷ میلیارد نفر از جمعیت جهان به اینترنت دسترسی ندارند.

۱ میلیارد دلار
سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): شرکت جنرال موتورز قصد دارد ۱ میلیارد دلار برای احداث یک کارخانه تولید خودروهای برقی در مکزیک سرمایه‌گذاری کند.

۴۷۰ گیگاوات و ۳.۳ میلیون شغل
سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): شورای جهانی انرژی بادی پیش‌بینی می‌کند که ظرف ۵ سال آینده ۴۷۰ گیگاوات به ظرفیت تولید برق از طریق توربین‌های بادی ساحلی و فراساحلی جهان اضافه و ۳.۳ میلیون شغل جدید در این صنعت ایجاد خواهد شد.

۱.۷ درصد
دویچه‌وله: آژانس آمار فدرال آلمان اعلام کرد که اقتصاد این کشور در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی ۱.۷ درصد نسبت به دوره سه‌ماهه قبلی کوچکتر شده است.

۲.۶ میلیارد دلار
رویترز: شرکت نفتی بریتیش پترولیوم که سال گذشته به دلیل افت شدید تقاضای نفت تحت تأثیر بحران جهانی کرونا با کاهش چشمگیر درآمد مواجه شده بود، در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۱ توانسته است ۲.۶ میلیارد دلار سود خالص کسب کند که این رقم حتی از بیشتر از سودی است که این شرکت در آخرین دوره سه‌ماهه قبل از بحران کرونا به دست آورده بود.

۵.۷۵ میلیارد دلار
بلومبرگ: شرکت نستله، غول صنایع غذایی جهان، قصد دارد با پرداخت ۵.۷۵ میلیارد دلار مالکیت شرکت آمریکایی بَونتی که در زمینه تولید ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی فعالیت می‌کند را در اختیار بگیرد.

۱۰ هزار دلار
بلومبرگ: در معاملات آتی بورس فلزات لندن در روز پنج‌شنبه ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت) قیمت هر تن مس برای اولین بار در بیش از ۱۰ سال اخیر به بیش از ۱۰ هزار دلار رسید.

۳۰۰۰ کانتینر
بلومبرگ: بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی شورای جهانی کشتیرانی (WSC)، در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۰۰۰ کانتینر به دریا سقوط کرده‌اند که این رقم در ۷ سال اخیر یک رکورد محسوب می‌شود.

۶.۴ درصد
سی‌ان‌ان: وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که اقتصاد این کشور در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی با نرخ سالانه ۶.۴ درصد رشد کرده است.

۸.۱ میلیارد دلار
اسکای‌نیوز: شرکت آمازون در سه‌ماهه نخست سال مالی ۲۰۲۱ حدود ۸.۱ میلیارد دلار سود خالص کسب کرده است که این رقم در مقایسه با سود خالص شرکت در سه‌ماهه نخست سال گذشته بیش از ۳ برابر افزایش نشان می‌دهد.

۲۱.۳ یورو
یورو استات: قیمت هر ۱۰۰ کیلووات ساعت برق در کشورهای عضو اتحادیه اروپا طی نیمه دوم سال ۲۰۲۰ به‌طور متوسط ۲۱.۳ یورو بوده است. کشورهای آلمان (۳۰.۱ یورو به ازای هر ۱۰۰ کیلووات ساعت) و بلغارستان (۹.۸ یورو به ازای هر ۱۰۰ کیلووات ساعت) به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین قیمت برق در اتحادیه اروپا طی نیمه دوم سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داده‌اند.

۱.۸ درصد
یورو استات: تولید ناخالص داخلی منطقه یورو طی سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۱ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱.۸ درصد کاهش یافته است.

۱.۶ درصد
یورو استات: برآوردهای اولیه حاکی از این است که شاخص تورم مصرف‌کننده در منطقه یورو طی ماه آوریل ۱.۶ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

کد خبر: ۸۶٬۴۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha