۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
بازگشت ایران به بازار صادرات نفت
کارشناس انرژی و نفت مطرح کرد

بازگشت ایران به بازار صادرات نفت

سلطانی، کارشناس انرژی و نفت گفت: قراین و شواهد نشان می دهد که تولید نفت ایران تقریبا به بالاترین میزان دو سال اخیر رشد کرده و به بالای یک میلیون بشکه در روز رسیده است.

به گزارش بازار، علی رضا سلطانی کارشناس ارشد نفت و انرژی با اشاره به شرایط تحریمی در برنامه روی خط بازار رادیو اقتصاد گفت: قراین و شواهد نشان می دهد که تولید نفت ایران تقریبا به بالاترین میزان دو سال اخیر رشد کرده و به بالای یک میلیون بشکه در روز رسیده است.

وی افزود: در شرایط تحریمی آمار دقیقی از صادرات نفتی وجود ندارد. اما قراین و شواهد نشان می دهد که تولید نفت ایران تقریبا به بالاترین میزان دو سال اخیر رشد کرده و به بالای یک میلیون بشکه در روز رسیده است که بمحض رفع شدن تحریمهایی که در دوران ترامپ وضع شدند، در آینده کشور ایران علاوه بر این امار یک میلیون بشکه در روز مجدد بازار را در اختیار خواهد گرفت.

سلطانی افزود:مذاکرات میان آمریکا و سایر قدرتهای جهانی با ایران برای توافق هسته ای جدید در وین هنوز به نتیجه نرسیده اما آمار نشان می دهد که تولید نفت ایران تقریبا به بالاترین میزان دو سال اخیر رشد کرده و معامله گران نمی توانند میزان نفتی که ایران می تواند به عرضه جهانی اضافه کند را نادیده بگیرند. خصوصا کشور چین که یکی از خریداران نفت ایران است.

این کارشناس نفت و انرژی در پایان خاطر نشان کرد: براساس با توجه به تجربه گذشته ایران در سال ۱۳۹۴ که وزارت نفت در کوتاه مدت به بازار نفت برگشت. و با وجودهمین تحریم ها ظرفیت صادرات ایران به دو میلیون بشکه در روز نزدیک می شود و به نظر می رسد با فروش نفت به خریداران چینی، در حال دور زدن تحریمهاست. وی بر این باور است که بمحض رفع شدن تحریمهایی که در دوران ترامپ وضع شدند، و در دوران تحریمی یک میلیون بشکه در روز صادرات نفت ایران به بازار را شاهد هستیم.

کد خبر: ۸۶٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha