۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
صادرات محصولات نانوی ایرانی به ۴۵ کشور دنیا
دبیر ستاد توسعه فناوری عنوان کرد

صادرات محصولات نانوی ایرانی به ۴۵ کشور دنیا

سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه نانو از صادرات محصولات نانوی ایرانی به ۴۵ کشور دنیا خبر داد.

به گزارش بازار، سعید سرکار در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با معاونت صنایع وزارت صمت با اشاره به رتبه چهارم ایران در علم نانو گفت: درباره تنوع محصولات آمار شفافی در دنیا نیست، اما با حضور در بازارها و نمایشگاه‌های جهانی می‌توانیم خودمان را با بزرگان این حوزه مقایسه کنیم و به لطف خدا دوشادوش آن‌ها حرکت می‌کنیم، طوری که امروز محصولات خود را به ۴۵ کشور دنیا از جمله کره جنوبی، استرالیا، چین، اروپا و آمریکای لاتین صادر می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه جامعی را با وزارت صمت اجرا خواهیم کردگفت: ۲۴۰ حوزه و محصول وارداتی در اولویت ستاد نانو قرار گرفتند و همراهی صاحبان صنایع با بخش‌های فن آور آغاز شده است. مطمئن هستیم در بازه زمانی کوتاه اخبار خوبی برای مردم خواهیم داشت و امیدوار هستیم با عنوان الگو برای سایر بخش‌ها مثل کشاورزی و پزشکی در نظر گرفته شود.

سرکار با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بدون توجه به ظرفیت‌های ملی و توجه به ساخت داخل محقق نمی‌شود اضافه کرد: فناوری‌های نوظهور از جمله فناوری‌های نانو از موارد بسیار مهمی هستند که خوشبختانه با ورود به موقع جمهوری اسلامی ایران به علم نانو جایگاه خوبی در این حوزه اخذ کردیم. امروز حفظ بازار به توسعه محصولات مرتبط به فناوری نانو وابسته است و رسوخ این علم در صنعت باعث ارتقاع کیفی محصولات خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به توسعه بازار گفت: محصولات ما باید با محصولات جهانی از نظر قیمت و کیفیت توان رقابت داشته باشد و فناوری نانو می‌تواند باعث کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی شود. اگرچه امروزه در ۱۸ حوزه صنعتی از این فناوری بهره مندهستیم، اما باید محصولات جدیدی را وارد بازار کنیم تا به دنبال آن جهش تولید اتفاق بیفتد. امروز کشور و اقتصاد ما به سمت یک دگردیسی حرکت می‌کند تا به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالا برویم.

سرکار افزود: در یک بازه زمانی چند ساله کشورهای همسایه از واردات محصولاتی که امروز آن را صادر می‌کنیم بی نیاز خواهند شد، پس باید به سمت تولید محصولات با دانش و فناوری بالا حرکت کنیم. از این رو توجه ما باید به فروش و صادرات محصولات تک و با ارزش افزوده بالا باشد. ما نه تنها در آینده روی پای خودمان خواهیم ایستاد بلکه نیاز کشورهای دیگر را هم تامین خواهیم کرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری گفت: هم اکنون ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه نانو به ثبت رسیده و ۷۵۰ محصول تولید شده در بازار داریم.

سرکار اضافه کرد: ۲۶۱ طرح موفق نانو در بخش صنعتی به سرانجام رسیده و از ۵۴ جلسه چالش صنعتی برگزار شده ۱۷ مورد منجر به سرمایه گذاری شده است.

کد خبر: ۸۶٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha