۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
تقویت ناپایداری های جوی در خراسان جنوبی/دامداران و عشایر احتیاط کنند
هواشناسی خراسان جنوبی هشدار داد؛

تقویت ناپایداری های جوی در خراسان جنوبی/دامداران و عشایر احتیاط کنند

بیرجند- خندان رو، مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از تقویت ناپایداری های جوی در استان خبر داد و گفت: با توجه به پیش بینی صاعقه از چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه های فصلی خودداری شود.

علیرضا خندان رو در گفت و گو با خبرنگار بازار از وقوع رگبار و رعد و برق تا پایان هفته جاری در استان خبر داد و گفت: ناپایداری های جوی با وقوع رواناب و برخورد صاعقه همراه است.

وی با اشاره به تقویت و گسترش ناپایداری های جوی بیان کرد: سامانه بارشی از عصر امروز شنبه، تا اواخر وقت سه شنبه ۱۴ اردیبهشت در استان فعال است.  

وی از وزش باد شدید لحظه ای  و در برخی ساعات گرد و خاک خبر داد و افزود: در مناطق کوهپایه ای و مستعد احتمال بارش تگرگ دور ار انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه سامانه بارشی امروز شنبه در نقاطی ازسرایان، قائنات، بیرجند فعال است، گفت: همچنین یکشنبه ۱۲ اردیبهشت در نقاطی از بیرجند، خوسف، قائنات، سربیشه، سرایان، فردوس و طبس فعال خواهد بود.

وی  از فعالیت سامانه بارشی در روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت در شهرستان های نهبندان، سربیشه، خوسف، سرایان، فردوس، قائنات، طبس و نقاطی از بیرجند، حاجی آباد زیرکوه، بشرویه و  درمیان خبر داد.

خندان رو ادامه داد: همچنین این سامانه  سه شنبه،  ۱۴ اردیبهشت در نقاطی از  طبس، سرایان، حاجی آبادزیرکوه، فردوس، قائنات و درمیان فعال خواهد بود.

وی خواستار پرهیز از سفرهای غیر ضرور شد و گفت: با توجه به پیش بینی صاعقه از دامداران و عشایر خواستاریم از چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه هلی فصلی خودداری کنند.  

کد خبر: ۸۶٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha