۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
ستاد پایش تنش آبی در استان‌های کشور تشکیل می‌شود
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور:

ستاد پایش تنش آبی در استان‌های کشور تشکیل می‌شود

کشفی، معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: ستاد پایش تنش آبی برای مراقبت‌های کاهش تنش‌ آب در سطح شهرها و روستاهای تمامی استان‌های کشور تشکیل می‌شود.

به گزراش بازار به نقل از وزارت نیرو، حمیدرضا کشفی، با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به کاهش ۴۰ درصدی نزولات جوی در سال آبی اخیر و احتمال بروز تنش آبی در مراکز جمعیتی تحت پوشش، برای مراقبت‌های لازم در کاهش سطح تنش‌های آبی در سطح شهر و روستاهای استان‌ها، ستاد پایش تنش آبی تشکیل می‌شود.

وی افزود: تمامی شرکت‌های آب و فاضلاب ملزم به تشکیل ستاد پایش تنش آبی بوده و ضروری است گزارش جلسات تشکیل شده این ستاد هر هفته به معاونت راهبری و نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور ارسال شود.

به گفته کشفی، با دستور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هرگونه نوبت‌بندی آب در شهرها و روستاهای کشور ممنوع است.
معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: باید در این ستاد تمهیدات لازم جهت شناسایی و پیش‌بینی رفع مشکل تامین آب به‌ویژه در مناطقی که با مشکل کمبود تولید آب روبرو هستند صورت گیرد.

وی ادامه داد: تمامی تیم‌های واکنش سریع در مراکز امداد و رفع حوادث شرکت‌های آب و فاضلاب کشور باید به‌صورت آماده‌باش تمام وقت و با سرعت ویژه موارد مربوط به حوادث را پیگیری کنند.

کشفی همچنین تصریح کرد: با دستور "حمیدرضا جانباز" مدیرعامل شرکت مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور باید پیش‌بینی و تدارکات تانکر آبرسانی ثابت و سیار و همچنین سامانه‌های تهیه و توزیع بسته‌بندی برای شهرها و روستاهایی که با کمبود احتمالی آب مواجه خواهند بود در برنامه کاری مدیران شرکت‌های آب و فاضلاب کشور قرار گیرد.

وی اضافه کرد: شرکت‌های آب و فاضلاب کشور باید همچون سال‌های گذشته ضمن همکاری با مراکز بهداشتی، برنامه‌ریزی‌های لازم را جهت حفظ شاخص‌های کیفیت آب شرب در محدوده مطلوب انجام دهد.

به گفته معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور، تدارک تجهیزات ماشین آلات مورد نیاز و ضروری به‌ویژه دیزل ژنراتور، تولید، تامین و ذخیره آب بسته‌بندی شده به میزان کافی در استان یا سایر نقاط کشور از دیگر وظایف ستاد پایش تنش آبی استان‌ها است.

کد خبر: ۸۶٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha