۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲
کاهش ۴۰ درصدی مصرف روغن خودرو در یزد
رئیس اتحادیه تعویض روغنی یزد اعلام کرد

کاهش ۴۰ درصدی مصرف روغن خودرو در یزد

یزد- آب حیات، رئیس اتحادیه تعویض روغنی استان یزد با اعلام افزایش قیمت ۳۰ درصدی روغن خودرو در ابتدای ۱۴۰۰، گفت: بحران کرونا موجب کاهش ۴۰ درصدی مصرف روغن خودرو در یزد شد.

کرمعلی آب‌حیات در گفت وگو با خبرنگار بازار گفت: در سال گذشته ۵۰ تا ۵۵ درصد افزایش قیمت روغن خودرو داشتیم و کمبود روغن‌های دیزلی هم در بازار محسوس بود.

وی افزود: شرکت های تولید روغن درصدد افزایش قیمت بودند و همین موضوع باعث شد که از توزیع روغن ممانعت کنند. پس از افزایش قیمت، کمبود روغن در بازار یزد مرتفع شد.

رئیس اتحادیه تعویض روغنی یزد اظهار کرد: زمزمه هایی مبنی بر افزایش قیمت ۳۰ درصدی در اواخر سال گذشته داشتیم که خوشبختانه محقق نشد.

آب حیات بیان کرد: اکنون در استان یزد ۳۴۰ باب تعویض روغنی و حدود ۴۰ باب مغازه روغن فروشی وجود دارد و نظارت بر این واحدها از طریق بازرسی های اتاق اصناف و اعضای اتحادیه صورت میگیرد.

تهدیدهای روغن سوخته
وی به موضوع استفاده از روغن سوخته به عنوان روغن تعویضی اشاره کرد و گفت: روغن سوخته ناشی از روغن تصفیه دوم محسوب می‌شود که نامرغوب است؛ البته تاکنون در استان یزد گزارشی مبنی بر استفاده از روغن سوخته نداشته‌ایم.

وی در ادامه تشریح کرد: برخی افراد مبادرت به تصفیه روغن برای بار دوم میکنند که بیشتر در باغات اطراف کرج، تهران، شیراز و بندرعباس این اتفاق افتاده است که باعث عرضه روغن با کیفیت نامناسب شده است.

آب حیات در خصوص روند افزایش قیمت روغن تعویضی گفت: با افزایش حقوق کارگر و روند کنونی بازار پیش بینی می‌شود تا اواخر اردیبهشت ماه افزایش قیمت ۳۰ درصدی روغن تعویضی را شاهد باشیم.

وی در خصوص تاثیر کرونا بر روند روغن مصرفی خودروی مردم بیان کرد: بحران کرونا بر روند کاری صنف تعویض روغنی بسیار تاثیرگذار بوده است و با کنسل شدن مسافرت ها و رفت و آمدها، مردم کمتر نیاز به تعویض روغن دارند و طبق برآوردی که انجام شد در استان یزد با کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی روغن مصرفی خودرو مواجه بودیم. 

رئیس اتحادیه تعویض روغنی استان یزد اظهار کرد: بعضی از افراد با عدم آگاهی و سهل انگاری از روغن بی کیفیت استفاده میکنند با توجیه اینکه روغن ها فرقی با هم ندارند باعث فرسودگی موتور خودرو خود می‌شوند.

مشکلات صادرات روغن دیزلی برای یزد
آب حیات در ادامه از طرح سبدی شرکت های تولیدی روغن انتقاد کرد و گفت: شرکت های تولیدی، روغن های صنعتی را فارغ از نیاز مغازه دار به خریدار تحمیل می‌کنند؛ این در حالی است که معمولا روغن های دیزلی نیاز اصلی تعویض روغنی ها هستند. 

رئیس اتحادیه تعویض روغن استان در خصوص علت کمبود روغن های دیزلی در یزد گفت: به علت درآمد بیشتری که فروش روغن های دیزلی برای تولیدکنندگان دارد، این نوع روغن عمدتاً به کشورهای همسایه صادر میشد و با چند برابر قیمت به فروش می‌رسید.

وی تصریح کرد: استان یزد از نظر روغن خودروهای سواری کمبودی ندارد ولی روغن‌های دیزلی نیاز اصلی تعویض روغنی ها است که استان با کمبود آنها روبه رو است و نیاز است متصدیان در این خصوص اهتمام ورزند.

کد خبر: ۸۶٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha