۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
پیشنهاد اصلاح آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن
وزارت راه و شهرسازی به دولت ارائه داد؛

پیشنهاد اصلاح آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن

وزارت راه و شهرسازی با هدف تسهیل شرایط واگذاری زمین در طرح های تأمین مسکن، پیشنهاد اصلاح برخی از مواد آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را به هیات دولت ارایه کرده است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، آئین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن به استناد ماده (۲۴) قانون مذکور، متناسب با احکام برنامه چهارم توسعه در سال ۱۳۸۸ به تصویب رسید.

پس از گذشت بیش از ۱۰ سال از تصویب آئین نامه فوق، وزارت راه و شهرسازی با توجه به بروز تحولات جمعیتی (سرشماری‌های نفوس و مسکن)، تغییرات اساسی در رشد اقتصادی و به تبع آن تحولات محسوس در نحوه توزیع درآمد و افزایش خانوارهای کم‌درآمد و همچنین اجرای بخش زیادی از طرح جامع مسکن (سال ۱۳۸۶) تحت عنوان واگذاری حق بهره برداری از زمین (طرح مسکن مهر) پیشنهاد اصلاح برخی از مواد آئین‌نامه اجرایی مذکور را ارائه نمود که در نهایت در بهمن ماه ۱۳۹۹ به تصویب رسید.

درحال حاضر این وزارت با هدف تسهیل شرایط واگذاری زمین در طرح‌های تأمین مسکن، پیشنهاد اصلاح برخی از مواد آئین‌نامه اجرایی مزبور را به هیئت دولت ارائه کرده است.

گفتنی است پیشنهاد مذکور مراحل بررسی خود را در کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیئت دولت طی می‌کند.

کد خبر: ۸۶٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha