۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
زنجان تنها ۲ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین دارد
مدیرکل راهداری زنجان:

زنجان تنها ۲ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین دارد

زنجان- مدیرکل راهداری زنجان به فعالیت تنها دو مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین در استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تعداد ۴۲ هزار و ۳۰۰ خودرو به مراکز معاینه فنی سنگین مراجعه کردند.

به گزارش بازار به نقل از اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان، عبدالحسین علی اکبری گفت: در سال گذشته تعداد ۴۲ هزار و ۳۰۰ خودرو به مراکز معاینه فنی سنگین مراجعه کردند که تعداد ۹ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودروی سنگین معادل ۲۳ درصد مراجعات به علت نقص در سیستم فنی مردود شده و گواهی معاینه فنی برای آنها صادر نشده است.

وی با بیان اینکه تنها دو مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین در استان زنجان فعال است، ابراز داشت: به منظور ارتقای ایمنی تردد های جاده ای این مراکز نسبت به کنترل فنی خودروهای سنگین اقدام و برای آن دسته از خودروهایی که فاقد نقص فنی می باشند برگه معاینه فنی صادر می کنند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان گفت: کیفیت و سلامت آج لاستیک ها، شیشه ها و آینه ها، چراغ ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، باک ها، درب ها و موارد ایمنی داخل خودرو، همچنین آزمون های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ ها، تست آلاینده ها، کیلومتر شمار و تست نور دراین مراکز مورد بررسی قرارمی گیرند.

علی اکبری تاکید کرد: با توجه به ارتباط سامانه معاینه فنی با سامانه صدور بارنامه و صورت وضعیت، خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند، قادر به دریافت بارنامه برای حمل بار و صورت وضعیت جهت نقل و انتقال مسافر در محورهای مواصلاتی نخواهند بود.

وی با تاکید بر نظارت عملکرد این مراکز،توسط اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان خاطر نشان ساخت: این اداره کل ضمن انجام بازدیدهای سرزده و دوره ای از مراکز مذکور به صورت مستمر اقدام به پایش سامانه مراکز معاینه فنی سنگین می کند و در صورت مشاهده نواقص و تخلفات احتمالی، مطابق مقررات اقدام می کند.

کد خبر: ۸۶٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha