۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
گردش موضع ترامپ به سمت کارگران در خانه مانده
برنامه جدید ترامپ در جهت کاهش مالیات در حقوق و دستمزد

گردش موضع ترامپ به سمت کارگران در خانه مانده

ساعت ها پس از آنکه بازارها بدترین ضرر خود را در بیش از یک دهه نشان دادندو نیاز به محرک اقتصادی قوی احساس شد، رئیس جمهور ترامپ در روز گذشته اعلام کرد که به دنبال کاهش مالیات بر حقوق و دستمزد و تسکین بسیار اساسی برای صنایع آسیب دیده می باشد.

بازار-تهمینه غمخوار؛ ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته کاخ سفید گفت که قصد دارد در کنفرانس مطبوعاتی خود در روز سه شنبه در گفتگو با نمایندگان مجلس، اقدامات چشمگیری را در جهت حمایت از اقتصاد کشورش ارائه دهد.

او در ادامه سخنان خود تاکید کرد که هدف او کمک به کارگران دستمزد ساعتی است که با ماندن در خانه دستمزد خود را از دست داده اند. بنابراین آنها به خاطر مسئله ای که تقصیر آنها نیست، نباید مجازات شوند.

با توجه به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به این بیماری، این روزها فشارها بر روی ترامپ افزایش یافته تا در پاسخ به این ویروس قاطع تر و سریعتر عمل کند و او با دلسوز جلوه دادن خود برای نجات جان مردم از این راه برای انتخابات ریاست جمهوری خود استفاده می کند.

با سقوط سهام روز گذشته بدترین روز در وال استریت از زمان بحران مالی (به عنوان یک جنگ تمام عیار قیمت نفت) رقم خورد و بازارهای مالی را که در حال حاضر از شیوع کرونا در آستانه رکود قرار داشتند، متلاشی کرد.

بنابراین اظهارات ترامپ نشانه واژگونی موضع اخیر دولت وی مبنی بر لزوم تحریک اقتصادی است.

سقوط قیمت نفت منبع آشفتگی در بازار سهام امریکا / کرونا مشابه بحران ۲۰۰۸ نیست 

هفته گذشته، استیون منوچین، وزیر خزانه داری اعلام کرد که دولت در نظر گرفتن کاهش مالیات حقوق و دستمزد را به عنوان بخشی از پاسخ به کرونا در نظر نمی گیرد. واکنش به این ویروس با بحران مالی یک دهه قبل قابل مقایسه نیست. 

همچنین وی در سوم مارس به خبرنگاران گفت: «ما از این راه سخت عبور خواهیم کرد. بازارها دچار نوسان می شوند و برای ارزیابی ریسک های جدید تلاش می کنند».

هنوز مشخص نیست که آیا برنامه هایی که در کاخ سفید مورد بحث قرار می گیرند برای راحت شدن از کرونا کافی خواهد بود یا نه زیرا بخش خصوصی، به ویژه هواپیمایی و شرکتهای مسافرتی، برای تسکین بیشتر به کمک بیشتری نیاز دارند.

ضمن تاکید بر حرکت بی سابقه بازارهای نفتی و سقوط ۳۰ درصدی آن، منوچین با سخنرانی روز دوشنبه در کنفرانس خبری کاخ سفیدمجددا تأکید کرد که آشفتگی اخیر در بازارها مانند بحران مالی ۲۰۰۸ نیست و سقوط قیمت نفت به عنوان منبع غم و اندوه در بازار سهام ایالات متحده در نظر گرفته میشود.

وزیر خزانه داری خاطر نشان کرد که که وی گفتگوهای روزمره ای را با جروم پاول رئیس فدرال رزرو و تعهد رییس جمهور در به کار گیری همه ابزارها برای کمک به اقتصاد، انجام می دهد.

قرار است مدیران و روسای بانکی در اواخر همین هفته به کاخ سفید بیایند تا به مسئله کارگرانی که مجبورند در خانه بمانندو همچنین مشاغل کوچک که به نقدینگی نیاز دارند، به طور جدی پرداخته شود.

از طرفی جمهوریخواهان در کنگره ایده های خود را آغاز کرده اند، اما منتظر بودند تا پیش از ارائه، پیشنهادهای خاصی را از ترامپ در مواجهه با مشکلات اقتصادی حال حاضربشنوند. ایده کاهش مالیات های حقوق و دستمزد در کنگره در میان برخی از قانونگذاران حزب بزرگ قدیم (GOP )به وجود آمده اما اعتراضات از دموکرات ها نیز مطرح شده است.

پس از جلسه رهبران حزب کنگره دموکرات در شب گذشته،  نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان و رهبر اقلیت مجلس سنای آمریکا، چاک شومر گفتند که کاهش مالیات در حقوق و دستمزد باید بر روی افراد آسیب دیده از کرونا تمرکز کند.

استنی هویر رهبر اکثریت مجلس نیز اظهار کرد که رییس جمهور قصد دارد که با کاهش مالیات این گونه به شیوع این ویروس پاسخ دهد اما من فکر می کنم که باید اطمینان حاصل کنیم که افراد و مراکز درمانی و شرکتهای بیمه درمانی و دیگران می توانند اطمینان داشته باشند که از این طریق ورشکسته نمی شوند.

اما سناتور روی بلان عضو رهبری GOP گفت: «  کاهش مالیات در حقوق و دستمزد برای کنگره دشوار است. من زمانی را به یاد نمی آورم که رئیس جمهور برای کاهش مالیات در پرداخت حقوق و دستمزد پیشنهاداتی را ارائه کرده باشد. اگر این امر به عنوان یک مسئله برای تسکین اقتصاد مطرح شده، مقاومت در برابر آن سخت است.»

دموکرات ها و برخی از جمهوری خواهان نیز تأیید کرده اند که برای محافظت از کارگرانی که هیچ مرخصی برای بیماری یا مشابه آن نداشته اند و یا به اندازه کافی از مرخص های خود استفاده نکرده اند،  طبق آنچه مقامات بهداشت توصیه می کنند می توانند به مدت ۱۴ روزقرنطینه بمانند.

دریافت مرخصی و تسهیلات پزشکی برای مشاغل از دست رفته امریکایی

بیش از یک چهارم کارمندان خصوصی ایالات متحده در مشاغل خود هیچ مرخصی از بیماری دریافت نمی کنند، از جمله بیش از نیمی از کارگران پاره وقت و حدود ۴۰ درصد کارمندان بخش خدمات.

همچنین حدود یک سوم کارگران خصوصی نیز از طریق اشتغال خود مزایای پزشکی نیز دریافت نمی کنند.

شومر و پلوسی خواستار دریافت مرخصی و افزایش بیمه بیکاری برای کسانی هستند که به دلیل بحران ویروس، شغل خود را از دست می دهند. گسترش ارائه بن های غذایی و ناهارهای مدرسه و همچنین آزمایش رایگان برای تشخیص این ویروس از جمله خواسته های آنها می باشد.  

آنها همچنین خواستار پرداخت هزینه های درمانی این بیماری توسط دولت هستند اما هنوز جزئیات دقیقی از چگونگی دستیابی به این اهداف ارائه نشده است.

کنگره قرار است یک روز استراحت در هفته ای را از روز پنجشنبه آغاز کند و تهیه یک بخش از قانون با زمان موجود کاری دشوار خواهد بود.  

ترامپ روز دوشنبه اعلام کرد که از جمله کمک های دیگر دولت به بخش صنایع گردشگری امریکا می باشد که به خاطر این بحران دچار مشکلاتی اساسی شده است. هدف ترامپ بازدید گردشگران از جاذبه های گردشگری کشورشان در زمان شیوع این ویروس است نه مکان های دیگر زیرا مایک پنس معاون او بارها اعلام کرده که خطر ابتلا به بیماری جدی در بین مردم آمریکا کم است در حالی که آمارهای سازمان جهانی بهداشت چیز دیگری میگوید.

کد خبر: ۸٬۶۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha