۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
جزئیات اجرای آزمایشی طرح مدیریت سرعت

جزئیات اجرای آزمایشی طرح مدیریت سرعت

نفیسی، رئیس مرکز تدوین مقررات و ایمنی حمل و نقل کشور جزئیات اجرای آزمایشی طرح مدیریت سرعت که از روز سه‌شنبه در سه استان و شش محور شریانی پر ترافیک به صورت آزمایشی آغاز شده است را تشریح کرد.

به گزارش بازار، رضا نفیسی با اشاره به جزئیات اجرای آزمایشی طرح مدیریت سرعت در ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های کشور گفت: این طرح روز گذشته (سه‌شنبه) در سه استان و ۶ محور شریانی پر ترافیک به طول ۶۰۰ کیلومتر به صورت آزمایشی آغاز شد و خرداد ۱۴۰۱ به اتمام خواهد رسید.

رئیس مرکز تدوین مقررات و ایمنی حمل و نقل کشور با اشاره به اعمال تغییر نگرش دستگاهی به رویکرد سیستم ایمن در طرح مدیریت سرعت افزود: اعمال مقررات، مهندسی ایمنی، بازاریابی اجتماعی و غیره از جمله پارامترهای استفاده شده  است و در این طرح صرف کنترل سرعت مطرح نیست.

او ادامه داد: طرح مدیریت سرعت با همکاری سازمان جهانی بهداشت در سه فاز مختلف برای ۶ محور شریانی پر ترافیک برنامه‌ریزی شده است.

نفیسی گفت: این یک کار مشترک بین پلیس، وزارت راه و سایر دستگاه‌های مرتبط است و در طرح مدیریت سرعت زیرساخت‌ها، دوربین‌ها و گشت‌های پلیس در نظر گرفته شده است.

همچنین مجید صباغ‌زاده، مدیرکل توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری با اشاره به اینکه نقاط پر حادثه بخشی از ایمنی‌ راه‌هاست، گفت: نقاط پر حادثه هر سه سال یکبار شناسایی و اصلاح و ارتقای ایمنی داده می‌شود و مجدد نقاط جدید شناسایی می‌شود.

او ادامه داد: در سال ۹۵ تعداد ۱۵۸۵ نقطه پر حادثه شناسایی و ارتقای ایمنی داده شد.

مدیرکل توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری بیان کرد: در طرح مدیریت سرعت تغییر در استانداردها نداریم بلکه تغییر در فرآیندها و اعمال مقررات و اصلاح و ایمنی نقاط شناسایی شده در طرح‌هایی آزمایشی داریم.

کد خبر: ۸۶٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha