۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
ساخت قطعات نیروگاهی در نکا بومی سازی شده است
مدیرعامل نیروگاه نکا:

ساخت قطعات نیروگاهی در نکا بومی سازی شده است

نکا- نعمتی، مدیرعامل نیروگاه نکا با اشاره به خودکفایی در ساخت قطعات نیروگاهی گفت: ۵۵ هزار قطعه نیروگاهی طی پنج سال بومی سازی شده است.

محسن نعمتی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره آخرین وضعیت نیروگاه شهید سلیمی نکا با بیان اینکه آمادگی لازم برای تابستان سال جاری در نیروگاه فراهم است، افزود: در سال قبل بیش از ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ کیلووات ساعت انرژی تولید و به شبکه سراسری تزریق شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز افزایش تولید محقق خواهد شد به شعار سال جاری اشاره کرد و گفت: طی پنج سال گذشته بیش از ۵۵ هزار قطعه نیروگاهی توسط متخصصان داخلی بومی سازی شده است.

وی با اظهار اینکه در بخش ساخت نیروگاهی در کشور خوکفایی صورت گرفته است، افزود: در بخش بازسازی قطعات و تجهیزات و لوازم یدکی نیز اقدام به ساخت داخلی شده است.

نعمتی با بیان اینکه ایجاد دو واحد جدید شامل بلوک ۳۰۰ کیلوواتی در دستور کار است، افزود: با ساخت دو واحد ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید افزوده می شود و ظرفیت به دو هزار و ۸۰۰ مگاوات خواهد رسید.

مدیرعامل نیروگاه نکا تصریح کرد: در شرایط کرونایی تمامی فرآیند تولید با رعایت پروتکل های بهداشتی در دست انجام است و برای رویارویی با تابستان سال جاری آمادگی داریم.

وی افزود: در حال حاضر پروژه های مختلفی برای رفع موانع تولید و افزایش توان عملی در دست اجرا است که می تواند افزایش ظرفیت را برای نیروگاه به ارمغان داشته باشد.

کد خبر: ۸۶٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha