۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
افزایش ۸.۵ درصدی جابجایی کالا در اردبیل 
مدیرکل راهداری اردبیل خبر داد

افزایش ۸.۵ درصدی جابجایی کالا در اردبیل 

اردبیل - وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در یک سال گذشته در بخش جابجایی کالا و بار در استان اردبیل با رشد ۸.۵ درصدی روبه‌رو بودیم.

کلیم‌الله وثوقی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هر چند جابجایی مسافران با توجه به شرایط کرونایی در یک سال گذشته با کاهش ۳۴ درصدی روبه‌رو بوده اما جابجایی کالا و بار توسط شرکت‌های فعال در این حوزه جهش مناسبی را داشته است.

وی به فعالیت ۷ هزار و ۵۰۰ وسیله نقلیه در بخش ناوگان باری و یک‌هزار و ۲۰۰ ناوگان مسافربری در سطح استان اشاره کرد و گفت: در مجموع در بخش حمل و نقل بار و مسافر بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ راننده فعالیت حرفه‌ای و مستمری را دارند تا جابجایی کالا و مسافر از استان به سایر مناطق و بالعکس به شکل مطلوب و مناسب انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به عمر ناوگان باری استان نیز اشاره کرد و افزود: عمر ناوگان باری استان به طور میانگین ۲۳ سال است در حالی که این متوسط عمر ناوگان باری در کشور ۱۹ سال می‌باشد.

نوسازی ناوگان باری اولویت کاری است
وثوقی تصریح کرد: قطعا نوسازی ناوگان باری با همکاری وزارت صمت در اولویت هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها قرار گرفته تا یک شرایط مناسبی را شاهد باشیم.

وی عمر متوسط ناوگان مسافری استان را نیز ۱۲ سال اعلام کرد و ادامه داد: از این جهت با شرایط استاندارد وضعیت ما مطابقت دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به پوشش بیمه‌ای پایه و تکمیلی رانندگان خودروهای باری و مسافری اشاره کرد و گفت: به غیر از تعداد معدودی از رانندگان جدید که به این بخش وارد شدند، مابقی رانندگان هم از خدمات بیمه پایه و هم تکمیلی بهره‌مند هستند که در بهره‌مندی از بیمه اجتماعی ۵۰ درصد هزینه‌ها به صورت یارانه‌ای از سوی دولت پرداخت می‌شود.

وی به روز ایمنی حمل و نقل اشاره کرد و افزود: ما سعی کردیم با همکاری راه و شهرسازی استان در بحث ایمنی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های مناسبی را انجام دهیم تا با کمترین خطر و تهدید جابجایی بار و مسافر انجام شود.

وثوقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در کنار رعایت موازین بهداشتی، بر فرهنگسازی در رانندگی ایمن تاکید شده و در طول سال نیز بحث نگهداری راه‌ها، اصلاح و بهسازی مسیرها، نصب گاردریل، توجه به روشنایی جاده‌ها، نصب علائم و همچنین بهبود سیستم ایمنی در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی به عنوان یک رویکرد اصلی مورد توجه قرار گرفته است.

مسئولیت نگهداری، توسعه و اصلاح راه‌های روستایی به حمل و نقل جاده‌ای سپرده شده است
وی به هوشمند بودن جاده‌های استان با رصد ۳۸ دستگاه ثبت تخلفات و سرعت‌سنج اشاره کرد و ادامه داد: ما شرایط خوبی را ارتقا ایمنی جاده‌ها به وجود آوردیم ولی انتظار داریم رانندگان نیز با در نظر گرفتن سرعت مجاز، پرهیز از سبقت غیرمجاز و توجه به جلو به ایمنی بیشتر ترددها کمک کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به ۶ هزار و ۳۴۰ کیلومتر طول راه‌های استان اشاره کرد و گفت: ۱۹۷ کیلومتر از این راه‌ها بزرگراه، ۶۵۷ کیلومتر راه اصلی و بیش از۵ هزار کیلومتر نیز راه روستایی است که در ماه‌های گذشته مسئولیت نگهداری، توسعه و اصلاح راه‌های روستایی به حمل و نقل جاده‌ای سپرده شده است.

وثوقی بیان کرد: ما در حال حاضر در روستاهای بالای ۲۰ خانوار آسفالت‌ریزی، تعمیر و اصلاح جاده‌ها را انجام می‌دهیم و تلاشمان بر این است تا ایمنی تردد را در محورهای مواصلاتی استان به شکل مطلوب فراهم کنیم.

کد خبر: ۸۶٬۰۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha