۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
۵۰ هزار تن گوشت مرغ به اصفهان وارد شد/تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به تخم مرغهای نطفه دار
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

۵۰ هزار تن گوشت مرغ به اصفهان وارد شد/تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به تخم مرغهای نطفه دار

اصفهان- ایراندوست، معاون امور بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: معادل ۵۰ هزار تن گوشت مرغ برای تامین ذخایر استراتژیک به استان اصفهان وارد شده است.

بازار؛ گروه استان ها: با توجه به التهاب بازار مرغ در ماه های اخیر به ویژه اسفندماه سال ۹۹، مسئولان استان اصفهان درصدد برآمدند تا با استفاده از سامانه رهتاب تا حدود زیادی، تحولات بازار از قیمت نجومی تا قاچاق را تحت کنترل درآورند، از دو هفته گذشته وضعیت بازار مرغ در استان تا حدودی سامان یافته است و راحت تر از گذشته می توان در سطح بازار، مرغ با قیمت مصوب را تهیه کرد اما تحولات ماه های گذشته نشان داد که لازم است برای مواقع بحرانی دور اندیشی هایی نیز انجام شود و  بر این اساس ذخیره مرغ برای مواقع ضروری در دستور کار مسئولان اصفهان قرار گرفته است.

در این ارتباط حسین ایراندوست در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مقداری گوشت مرغ، معادل ۵۰ هزار تن، برای تامین ذخایر استراتژیک استان اصفهان وارد شده است اما قرار نیست تا موقع ضروری در بازار توزیع شود.

وی افزود: در دو روز گذشته ارز ۴۲۰۰ تومانی به تخم مرغ های نطفه دار و جوجه های یک روزه تخصیص یافته است تا متناسب با نیاز بازار جوجه یک روزه گوشتی و مرغ نطفه دار به استان اصفهان وارد شود.

روند تولید تا کشتار مرغ با نظارت و پایش در سامانه رهتاب انجام و  قیمت مرغ خریداری شده از مرغدار به کشتارگاه به صورت نقدی و در مدت سه روز پرداخت می شود

معاون امور بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: قیمت مصوب مرغ ارتباط مستقیم با قیمت نهاده های طیور دارد، در حال حاضر قیمت مرغ زنده قابل قبول است و البته در چند روز گذشته جوجه یک روزه افزایش قیمت داشته است اما برنامه ای برای افزایش قیمت مجدد آن نداریم.

مدیریت بازار مرغ اصفهان توسط رهتاب
وی با اشاره به اینکه تولید و کشتار محصول مرغ در اصفهان با کمک سامانه رهتاب مدیریت می شود، تصریح کرد: روند تولید تا کشتار مرغ با نظارت و پایش در سامانه رهتاب انجام و  قیمت مرغ خریداری شده از مرغدار به کشتارگاه به صورت نقدی و در مدت سه روز پرداخت می شود؛ سن کشتار مرغ از ۴۵ روز با وزن دو کیلو و ۵۰۰ گرم است و تفاوت وزن در قیمت مرغ تاثیری نخواهد گذاشت.

ایراندوست گفت: در گذشته هنگام حمل بار، جابه جایی کشتارگاه های مرغ انجام می شد که با استفاده از سامانه رهتاب این مورد اصلاح شد و جابه جایی کشتارگاه مرغ جایز نیست.

وی اضافه کرد: همچنین در هنگام حمل مرغ شماره پلاک خودرو ثبت و به طور دقیق مشخص می شود که این بار مرغداری باید به کدام کشتارگاه تحویل داده شود.

افزایش جوجه ریزی در اصفهان
وی اضافه کرد: آمار جوجه ریزی در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ هزار قطعه افزایش پیدا کرده است.

معاون امور بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان در اردیبهشت ماه بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان اصفهان انجام شده است، اظهار کرد: وضعیت جوجه ریزی نسبت به سال و ماه گذشته روند صعودی داشته است.

وی افزود: با تمرکز ماشین های حمل بار مرغ در اتحادیه مرغداران استان اصفهان و استانداردسازی درصدد هستیم ناوگان حمل مرغ زنده در استان اصفهان ارتقاء یابد.

ایراندوست گفت: فروش مرغ در استان اصفهان به صورت ناحیه ای انجام می شود تا مرغ با کمترین مسافت به کشتارگاه ارسال شود که هر کشتارگاه سه شهرستان را پوشش می دهد.

کد خبر: ۸۵٬۹۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha