۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
کاهش قدرت مانور دولت در بودجه استانی/ تغییرات در بودجه امری مرسوم و متداول است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

کاهش قدرت مانور دولت در بودجه استانی/ تغییرات در بودجه امری مرسوم و متداول است

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به حواشی ایجاد شده درباره تغییرات لایحه بودجه آن را جو سازی در آستانه انتخابات دانست و گفت: تغییرات بودجه امری مرسوم و متداول است.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به حواشی ایجاد شده در زمینه تغییرات بودجه ۱۴۰۰ گفت: تغییرات بودجه امری مرسوم و متداول است.

وی افزود:  به واقع در جریان بررسی لایحه بودجه معمولاً اعداد کلان بودجه کم و یا زیاد می‌شود و اعداد و ارقامی که دقیقاً به سر جمع اعتبارات اضافه کرده را بین دستگاه‌های مختلف توزیع می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه این تغییرات در بودجه معمول و مرسوم بوده و هر ساله به همین شکل است و چیز جدیدی نیست، اظهارداشت: به عنوان مثال در این فرآیند یک بخشی از بودجه با هماهنگی «کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری» در اختیار دانشگاه‌ها، یک بخش دیگر با هماهنگی «کمیسیون عمران» در اختیار پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و یک بخش هم که مربوط به بودجه های استانی است، با هماهنگی دولت مد نظر قرار می‌گیرد و البته این مسئله چیز جدیدی نیست.

وی با بیان اینکه حواشی ایجاد شده درباره تغییرات لایحه بودجه جو سازی در آستانه انتخابات است، اظهار داشت: برخی می کوشند این موضوع را سیاسی جلوه دهند لذا این مسئله کاملاً طبیعی است و در همه سال‌ها وجود داشته است.

قادری بیان داشت: همچنین پیش تر دولت اقدام به توزیع بودجه منابع استانی می‌کرد و حالا مجلس آمده و این منابع را توزیع کرده است.

وی با بیان اینکه مجلس در زمینه توزیع بودجه استانی براساس شاخص ها اطلاعات را از دولت گرفته و حتی اجازه این فرآیند از صحن مجلس اخذ شده است، گفت: از این رو این مسئله  باعث داد و فریاد دولت شده است؛البته این مسئله طبیعی است چراکه پیرو این فرآیند قدرت مانور دولت کم می‌شود.

کد خبر: ۸۵٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha