۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
دامداران استان همدان نسبت به تمدید اعتبار پروانه چرای دام اقدام کنند
رئیس امور مراتع منابع طبیعی همدان:

دامداران استان همدان نسبت به تمدید اعتبار پروانه چرای دام اقدام کنند

همدان - رئیس امور مراتع و بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: دامدارانی که تاکنون نسبت به تمدید پروانه های چرای دام اقدام نکردند تا مرداد ماه باید در این مورد اقدام کنند.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان؛ سعید الیاسی بیان کرد: دامداران باید با ارائه کدملی و شماره شناسنامه و پرداخت عوارض، اعتبار پروانه چرای دام را تمدید کرده سپس اقدام به تهیه و انعقاد طرح مرتعداری تلفیقی کنند.

وی تاکید کرد: در غیر این صورت پروانه چرای دامداران از درجه اعتبار ساقط شده و عرصه به عنوان مرتع بلامعارض (بدون دامدار) در اختیار اداره کل منابع طبیعی خواهد بود تا مطابق قوانین و دستورالعمل ها نسبت به احاله مدیریت مرتع به سایر افراد واجد شرایط اقدام کند.

رئیس امور مراتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار کرد: این اداره کل بر اساس وظایف سازمانی موظف به اجرای قوانین و دستورالعمل ها بوده و در صورتیکه بهره بردار مرتع به آنها آشنایی نداشته باشد ممکن است باعث از بین رفتن و ابطال امتیازات قائل شده قبلی برای وی شود.

الیاسی اضافه کرد: یکی از این موارد، تمدید نکردن سالیانه کارت پروانه چرا بوده که در نهایت ابطال کارت و سلب امکان دامداری در مرتع را به همراه دارد و در صورتی که وارد کردن دام توسط دامدار به مرتع وی به عنوان متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می شود.

کد خبر: ۸۵٬۹۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha