۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
زیرساخت‌های لازم برای احداث کارخانه تولید چادر مشکی در قم سریعتر فراهم شود
استاندار قم:

زیرساخت‌های لازم برای احداث کارخانه تولید چادر مشکی در قم سریعتر فراهم شود

قم- استاندار قم از انعقاد تفاهم‌نامه با ستاد اجرایی فرمان امام برای احداث کارخانه تولید پارچه و چادر مشکی در قم خبر داد و گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای احداث هرچه سریع‌تر این کارخانه فراهم شود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری قم، بهرام سرمست در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم طی سخنانی با اشاره به تفاهم‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ایجاد اشتغال ایثارگران اظهار کرد: بایستی گزارشی از روند اجرای این تفاهم‌نامه ارائه شود.

وی ساماندهی حاشیه‌نشینی و مناطق آسیب‌پذیر را به عنوان یکی از اولویت‌ها مورد توجه قرار داد و افزود: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) منعقد شده است که باید با جدیت پیگیری شود.

استاندار قم، تولید پارچه و چادر مشکی را از دیگر تفاهم‌ها با ستاد اجرایی فرمان امام عنوان کرد و افزود: بایستی زیرساخت‌های لازم برای احداث هرچه سریع‌تر این کارخانه از سوی دستگاه‌های اقتصادی و خدمات رسان فراهم شود.

وی بهره‌برداری از منطقه نمونه گردشگری دشت بهشت و تعیین تکلیف منطقه گردشگری ۹۸ هکتاری پشت عوارضی قم را در حوزه گردشگری و زیارت ضروری دانست و ادامه داد: میراث فرهنگی قم باید پیگیری‌های لازم را در این راستا انجام دهد.

سرمست گفت: تعیین تکلیف مناطق نمونه گردشگری قابل‌واگذاری استان باید در دستور کار میراث فرهنگی قم باشد و در این راستا از ظرفیت‌های ملی و استانی بهره گرفته شود.

وی تصریح کرد: برای هر یک از طرح‌های اقتصادی بایستی فازبندی انجام شود تا طرح‌های در شرف بهره‌برداری هر چه سریع‌تر به سرانجام برسند.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بافت تاریخی شهر قم و ضرورت تفکیک آن با بافت فرسوده، گفت: میراث فرهنگی باید برای تسهیل در اصلاح مقررات مربوط به بافت فرسوده و توسعه شهری در مناطق قدیمی برنامه عملیاتی ارائه کند.

کد خبر: ۸۵٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha