۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
احتمال هجوم خریداران طلا به بازار با بازگشایی ها| حباب سکه تخلیه شد
پیش بینی روسای اتحادیه طلا در گفتگو با بازار:

احتمال هجوم خریداران طلا به بازار با بازگشایی ها| حباب سکه تخلیه شد

روسای اتحادیه طلا پیش بینی می کنند که بدنبال تعطیلی دو هفته ای صنف طلا، پیش بینی می شود، بازگشایی ها میزان تقاضا برای خرید این کالا را افزایش و قیمتها دچار نوسان شوند.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: آیت محمد ولی در گفتگو با خبرگزاری «بازار» درباره وضعیت قیمت طلا با بازگشایی صنفت طلا و جواهر گفت: تعطیلی کرونایی بازار طلا را با مشکل جدی مواجه کرده است چرا که فعالان این بازار همچنان به انتظار تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا نشسته اند تا دستور مجوز فعالیت این صنف صادر شود.

وی با بیان اینکه صنف طلا و جواهر در راستای حفظ سلامت همگانی تابع دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کروناست افزود: با توجه به روند نزولی قیمت اونس جهانی در چند روز گذشته و تاثیری که این موضوع بر نوسان نرخ طلا در داخل به جای می گذارد به احتمال زیاد با بازگشایی صنف طلا تقاضا برای خرید افزایش وچنین مسئله ای بر روند قیمت ها تاثیر گذار خواهد شد.

ارز ارزان قیمت سکه و طلا را در بازار نزولی کرد
محمد ولی خاطرنشان کرد: همیشه خیلی ها با افت بهای اونس جهانی به انتظار کاهش بیشتر قیمت ها می نشینند حال ازآنجایی که نرخ ارز در کشور نیز متاثر از اخبار امیدوار کننده مذاکرات برجامی روندی نزولی به خود گرفته است، بنابراین زمینه برای کاهش قیمت این کالا در بازار فراهم است چرا که قیمت بهای طلا در داخل برحسب نرخ انس جهانی و قیمت ارز تعیین می شود. حال در چنین شرایطی معلوم نیست بازار طلا با بازگشایی مشاغل به چه سرنوشتی دچار شود.

تغییر قیمت انس جهانی به رفتارهای سیاسی، اتفاقات بین المللی و برخی تصمیمات کلان کشورهای مهم تاثیر گذار اقتصادی بستگی دارد. البته با کاهش رشد اقتصادی برخی کشورهای مهم اقتصادی معمولا سرمایه گذاریها به سمت تبدیل سرمایه به طلا حرکت می کند

وی در پاسخ به اینکه برخی از تحلیلگران بازار بین الملل طلا پیش بینی می کنند، قیمت این فلز گرانبها بدنبال کاهش ارزش دلار و آشفتگی احتمالی اقتصاد امریکا به دلیل مواجهه این کشور با بحران تورم در ماههای آینده افزایش می یابد، گفت: تغییر قیمت اونس جهانی به رفتارهای سیاسی، اتفاقات بین المللی، رخدادهای جهانی و برخی تصمیمات کلان کشورهی مهم تاثیر گذار اقتصادی بستگی دارد. البته با کاهش رشد اقتصادی برخی کشورهای مهم اقتصادی تاثیر گذار یا بروز اتفاقاتی چون بیماری و بحران و ... معمولا سرمایه گذاریها به سمت تبدیل سرمایه به طلا حرکت می کند و این موضوع تقاضا برای خرید افزابیش و قیمت نیز سیر صعودی به خود می گیرد.

رشد تقاضا برای خرید طلا با هدف تامین پشتوانه دارایی خزانه کشورها قیمت طلا را صعودی می کند
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه افزود: البته خیلی از کشورها در مواقعی از سال خزانه های خود را با خرید طلا به عنوان پشتوانه اقتصادی تامکین می کنند که این رویکر زمینه افزایش قیمت طلا را در جهان ایجاد کرده و اونس جهانی را تاحدی صعودی می کند.

محمد ولی اظهارداشت: اکنون در بازارهای جهانی قیمت طلا سیر نزولی را در پیش گرفته و این کاهش قیمت تاثیر خود را برقیمت طلای داخلی به جای گذاشته است تا جایی که الان هر گرک طلا به زیر یک میلیون تومان رسیده است.

پیش بینی می شود با بازگشایی صنف طلا و جواهرات پس از تعطیلات دوهفته ای کرونایی، خیلی ها برای خرید این کالا با توجه به کاهش قیمتی که دارد هجوم بیاورند. امیدوارم خریداران طلا مصنوعات طلا را بخرند و از خرید طلای آب شده و کار شده که بعضا برای خیلی ها مشکل آفرین می شوند حذر کنند

این کارشناسان بازار طلا تصریح کرد: پیش بینی می شود با بازگشایی صنف طلا و جواهرات پس از تعطیلات دوهفته ای کرونایی، خیلی ها برای خرید این کالا با توجه به کاهش قیمتی که دارد هجوم بیاورند. امیدوارم خریداران طلا مصنوعات طلا را بخرند و از خرید طلای آب شده و کار شده که بعضا برای خیلی ها مشکل آفرین می شوند حذر کنند.

تقاضای بالا برای خرید طلا قیمت ها را افزایشی نمی کند
محمد کشتی آرای، نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر نیز درگفتگو با خبرگزاری «بازار» گفت: هر چند احتمال دارد با بازگشایی صنف طلا میزان تقاضا برای خرید این کالای به نسبت افزایشی باشد اما تقاضای بالا برای خرید تاثیری بر افزایش قیمت این کالا در بازار به جای نمی گذارد.

با توجه به نشانه های مثبت انجام مذاکرات برجام در کشور قیمت ارز در بازار مدتی است بر مدار کاهش قرار گرفته است و این موضوع باعث شده تا قیمت ارز، سکه و طلا در بازار نیز متاثر از افت قیمت ارز روندی کاهشی به خود گیرد

وی با بیان اینکه نوسان قیمت طلا ناشی از متغیرهای کلان اقتصادی بخصوص تاثیر پذیری آن از نرخ ارز در بازار است افزود: با توجه به نشانه های مثبت انجام مذاکرات برجام در کشور قیمت ارز در بازار مدتی است بر مدار کاهش قرار گرفته است و این موضوع باعث شده تا قیمت ارز، سکه و طلا در بازار نیز متاثر از افت قیمت ارز روندی کاهشی به خود گیرد.

حباب سکه در بازار تخلیه شد
نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر به کاهش قیمت سکه و رسیدن قیمت (سکه تمام بهار آزادی) بعه کانال ۹ میلیون تومان اشاره کرد و اظهار داشت: قیمت ارز به دلایلی چون کاهش میزان تقاضا و تاثیر گذاری مستقیم افت قیمت دلار کاهش و حباب آن تخلیه شده است. بنابراین اگر زمانی قیمت سکه به ۱۲ میلیون تومان رسید این افزایش قیمت ناشی از رشد میزان تقاضایی بود که بهای این کالا را حباب گونه بالا می برد.

قیمت سکه و طلا اکنون به قیمت واقعی خود در بازار رسیده است، البته کاهش میزان نقدینگی و افت سرمایه گذاری بر روی طلا و سکه نیز بر کاهش قیمت این کالا در کنار تاثیر گذاری افت نرخ ارز در بازار تاثیر گذاشته است

کشتی آرای خاطر نشان کرد: قیمت سکه و طلا اکنون به قیمت واقعی خود در بازار رسیده است، البته کاهش میزان نقدینگی و افت سرمایه گذاری بر روی طلا و سکه نیز بر کاهش قیمت این کالا در کنار تاثیر گذاری افت نرخ ارز در بازار تاثیر گذاشته است.

فصل خوب خرید طلا و سکه| ثبات قیمت دربازار ارز
وی با بیان اینکه پیش بینی قیمت طلا در آینده سخت است، گفت: حباب قیمتی طلا و سکه این روزها خالی شده است بنابراین خریداران طلا چنانچه می خواهند برای سرمایه گذاری اقدام به خرید کنند اکنون فصل خوب خرید است هر چند معلوم نیست تا ساعت دیگر قیمت طلا به چه رقمی می رسد.

اظهارات کارشناسان طلا و جواهر در خصوص قیمت طلا و ارز در حالی مطرح است که قیمت ها امروز در بازا ارز و سکه باثبات نسبت به روز گذشته و البته اندکی نوسان همراه شده است.

طوری که هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم ۹۹۵ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۴۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۹ میلیون ۸۵۰ هزار تومان است.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی نیز ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

همچنین قیمت طلای ۱۸ عیار در هر گرم هم ۹۹۵ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴ عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۳۲۷ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۳۱۳ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

دلار همچنان در کانال ۲۳ هزار تومان
 همچنین در بازار ارز نیز هم اکنون قیمت دلار ۲۳ هزار و ۶۹۰ تومان، قیمت یورو ۲۸ هزار و ۶۰۰ تومان و درهم امارات  ۶ هزار و  ۵۰۰ تومان اعلام شده است.

قیمت فروش دلار ۲۳ هزار و ۲۳۷ تومان و قیمت خرید دلار از مردم ۲۲ هزار و ۷۷۷ تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل ۲۷ هزار و ۹۷۷ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۲۷ هزار و ۴۲۳ تومان اعلام شده است

این در حالی است که در صرافی‌های بانکی قیمت‌ دلار و یورو نسبت به روز کاری قبل کاهش یافته است؛ برهمین اساس، قیمت فروش دلار ۲۳ هزار و ۲۳۷ تومان و قیمت خرید دلار از مردم ۲۲ هزار و ۷۷۷ تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل ۲۷ هزار و ۹۷۷ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۲۷ هزار و ۴۲۳ تومان اعلام شده است.

پیش‌بینی کاهش قیمت طلا به دنبال بهبود رشد اقتصاد جهان
تحلیلگران و تاجران پیش‌بینی قیمت طلا را تا حدود ۱۷۷۵ دلار در هر اونس نسبت به اوج ۲۰۷۲.۵۰ دلار در اوت سال گذشته میلادی پایین آورده‌اند و آن را نتیجه بهبود رشد اقتصاد جهان می‌دانند. کارشناسن بازار طلا عقیده دارند طلا به اوج قیمت سال گذشته میلادی باز نمی‌گردد چون بهبود اقتصاد جهان تقاضا برای این فلز گرانبها را به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن پایین می‌آورد.

قیمت لحظه‌ای طلا تا حدود ۱۷۷۵ دلار در هر اونس نسبت به اوج ۲۰۷۲.۵۰ دلار در اوت سال گذشته میلادی پایین آمده است یعنی زمانی که همه‌گیری ویروس کرونا اقتصادهای جهان را راکد کرده بود و بانک‌های مرکزی مجبور شده بودند نرخ بهره را پایین آورده و به بازار پول تزریق کنند. سود اوراق قرضه دولتی که رقیب طلا است، در سال گذشته میلادی سقوط کرد ولی حالا سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا افزایش یافته که دیر یا زود به قیمت طلا آسیب می‌رساند.

کد خبر: ۸۵٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha