۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۱
تخطی دولت در تعیین نرخ خرید تضمینی گندم/ به کشاورز امتیازات تشویقی داده شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

تخطی دولت در تعیین نرخ خرید تضمینی گندم/ به کشاورز امتیازات تشویقی داده شود

محمد باقری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تعیین قیمت گندم بر عهده شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک کشاورزی است و دولت در این زمینه از قانون تخطی کرده و قانون را دور زده است.

محمد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار با شرط تعیین نرخ خرید تضمینی گندم و انتقادات پیرو قیمت‌گذاری صورت گرفته گفت: گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک کشور شناخته می‌شود و باید بخش‌های ذیربط نسبت به قیمت گذاری گندم حساسیت لازم را داشته باشند.

وی افزود: با توجه به خشکسالی که در برخی استان‌ها وجود دارد، قطعاً باید به نحوه قیمت گذاری گندم توجه شود تا فروش گندم برای کشاورز به صرفه باشد و بتواند زندگی خود را  با فروش گندم بچرخانند.

این نماینده مجلس گفت: آن چیزی که برای ما مهم است این است که قیمت تعیین شده باید از حداقل قیمت جهانی گندم بیشتر باشد و حتی به کشاورز امتیازات تشویقی داده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: با این حال تعیین قیمت گندم بر عهده شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک کشاورزی است و دولت در این زمینه از قانون تخطی کرده و قانون را دور زده است.

 وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد باید مجلس به تخطی دولت در زمینه تعیین نرخ خرید تضمینی گندم با وجود تشکیل شورای قیمت‌گذاری محصولات استراتژیک کشاورزی ورود کرده و اقدامات نظارتی خود را اعمال و برخورد لازم را مدنظر قرار دهد.

کد خبر: ۸۵٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha