۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
صادرات ۳۷ قلم کالا از مازندران به کشورهای مختلف جهان
ناظر گمرکات مازندران خبر داد؛

صادرات ۳۷ قلم کالا از مازندران به کشورهای مختلف جهان

نوشهر- یوسفی منش، ناظر گمرکات مازندران گفت: ماه گذشته ۳۷ قلم کالا به میزان۱۲۱ هزار تن به کشورهای مختلف صادر شده است.

علی یوسفی منش در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی صادرات از گمرکات استان مازندران در فروردین ماه ۱۴۰۰ اظهار داشت: اولین ماه امسال ۱۲۱ هزار تن کالا به ارزش ۱۶ میلیون دلار از گمرکات استان روانه مقاصد تجاری هدف شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۷ قلم کالای صادراتی امسال به خارج صادر شده است، سیمان، نفت خام، بستی، مصنوعات معدنی و غیره را از جمله کالاهای صادراتی ذکر کرد و در باره میزان مبادلات تجاری گفت: در سال جاری بیش از ۲۳۰ میلیون تن انواع کالا به ارزش ۶۴ میلیون دلار بین مازندران و کشورهای مختلف در قالب صادرات و واردات مبادله شد.

ناظر گمرکات مازندارن با اظهار اینکه میزان صادرات کالا در فروردین نسبت به اولین ماه سال قبل از نظر ارزشی رشد ۱۲ درصدی داشته است، گفت: قزاقستان، ترکمنستان، روسیه، عراق، امارات از جمله مقاصد تجاری هستند که بیشترین میزان کالاها به آن صادر شده است.

یوسفی منش میزان واردات کالا را ۱۰۸ هزار تن کالا به ارزش ۴۸ میلیون دلار بیان کرد و گفت: گندم، ذرت، دانه های روغنی مهمترین اقلام وارداتی است و بیشتر این کالاها از روسیه، ترکیه، انگلستان، امارات و چین وارد شده است.

وی میزان ترانزیت خارجی را در سال جاری ۱۷ هزار تن به ارزش ۱۳ میلیون دلار ذکر کرد و از رشد ۱۰۰ درصدی این بخش خبر داد.

کد خبر: ۸۵٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha