۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
بازگشایی ۲ گذرگاه مرزی جدید بین پاکستان و ایران
دولت پاکستان اعلام کرد

بازگشایی ۲ گذرگاه مرزی جدید بین پاکستان و ایران

دولت پاکستان از تصمیم خود برای بازگشایی دو گذرگاه جدید مرزی با ایران برای گسترش تجارت و مبادلات مرزی خبر داد.

به گزارش بازار، دولت پاکستان از تصمیم خود برای بازگشایی ۲ گذرگاه جدید مرزی با ایران برای گسترش تجارت و مبادلات مرزی خبر داد. با گذشت شش روز از افتتاح سومین گذرگاه مرزی ایران و پاکستان در منطقه پیشین-‌مند، شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان از تصمیم اسلام آباد برای بازگشایی ۲ گذرگاه مرزی دیگر با ایران خبر داد.

وزیر کشور پاکستان در توییتی اعلام کرد: دولت اسلام آباد تصمیم دارد دو گذرگاه مرزی دیگر در مناطق چوک آپ و جلگی در مرز ایران را با هدف توسعه مناسبات دوجانبه بازگشایی کند.

وی افزود: در دیدار با خانم زبیده جلال وزیر تولیدات دفاعی پاکستان که به نمایندگی از دولت اسلام آباد در افتتاح گذرگاه‌های ریمدان – گبد و پیشین –مند حضور داشت دیدار کرد. گذرگاه‌های مرزی نه تنها به تقویت تجارت دو جانبه بین پاکستان و ایران کمک می‌کند بلکه باعث توسعه صنعت گردشگری در منطقه نیز می‌شود.

یادآوری می‌شود دومین و سومین گذرگاه رسمی ایران و پاکستان، در بخش‌های ریمدان – گبد و پیشین –‌مند با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ایران و خانم زبیده جلال وزیر تولیدات دفاعی پاکستان به ترتیب در آذرماه و اردیبهشت امسال به صورت رسمی افتتاح شد.

کد خبر: ۸۵٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha