۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
بررسی نقش استارتاپ ها در اطفا حریق جنگل و ارائه خدمات کشاورزی
در نشستی مشترک مطرح شد؛

بررسی نقش استارتاپ ها در اطفا حریق جنگل و ارائه خدمات کشاورزی

جلسه مشترک مدیران شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی و سازمان فضایی ایران برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت خدمات کشاورزی، جلسه مشترک مدیران شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی و سازمان فضایی ایران با حضور سید محمد مجابی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی و مرتضی براری معاون وزیر و رییس سازمان فضایی ایران و استارتاپ های مرتبط با بخش کشاورزی و سازمان فضایی در محل سالن جلسات شرکت مادر تخصصی برگزار شد.

در این نشست ضمن ارائه گزارش اعضا جلسه پیرامون اقدامات و تمهیدات انجام شده در خصوص تفاهم نامه منعقده بحث و تبادل نظر شد و هر یک از استارتاپ های حاضر در جلسه  ضمن معرفی خدمات خود در حوزه کاری محول شده، نقطه نظرات خود را بیان کردند.

یکی از مسائل مطرح شده در این جلسه، طرح جامع اطفا حریق جنگل ها با استفاده از فناوری پهپادها و بهره گیری از اطلاعات و دیتاهای ماهواره ای برای شناسایی مناطق مورد تهدید و آسیب دیده بود.

تولید و ارائه اپلیکیشن های مورد استفاده در بخش کشاورزی از قبیل اپلیکیشن های هواشناسی، ارائه و فروش محصولات و خدمات کشاورزی و همچنین تجهیزات و مکانیزاسیون که از طریق تلفن همراه در اختیار مصرف کنندگان بخش قرار خواهد گرفت، از دیگر موارد مورد بحث در این جلسه بود و به همین منظور تاسیس و تقویت و ایجاد شهرک‌های استارتاپی به منظور جذب و بکارگیری و حمایت از متخصصین و سازندگان این اپلیکیشن ها مورد تاکید قرار گرفت.

ایجاد و تشکیل نمایشگاه صنایع هوایی و مرتبط با بخش کشاورزی در استان قزوین شامل پهپادهای بدون سرنشین و هواپیماهای سمپاش و اطفا حریق از موارد دیگر مورد گفتگو در این جلسه بود.

کد خبر: ۸۵٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha