۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
ارزبری تولید اتوبوس تا پایان سال به ۳۰ هزار میلیارد تومان کاهش می‌یابد
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

ارزبری تولید اتوبوس تا پایان سال به ۳۰ هزار میلیارد تومان کاهش می‌یابد

نیکزاد، نایب رئیس مجلس با بیان اینکه ظرفیت تولید سالانه پنج هزار دستگاه اتوبوس در کشور وجود دارد، گفت: اتوبوس سازان متعهد شدند تا پایان سال ۱۴۰۰، ارزبری خود را به ۳۰ هزار میلیارد تومان کاهش دهند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی نیک زاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست امروز(سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ماه) خود برای ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های کشور و سازندگان اتوبوس برای رفع کمبودهای ناوگان حمل و  نقل عمومی گفت: امروز جلسه‌ای با مسئولان صنایع و معادن،   شرکت های خودروسازی خصوصی و دولتی، شهرداری تهران، وزارت کشور، مدیر عامل بانک صنعت و معدن، و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی مشکلات ساخت اتوبوس در داخل کشور برگزار کردیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از وجود نا هماهنگی میان بخش های مختلف دولت، تصریح کرد: با توجه به اینکه مقرر بود، ۲ هزار میلیارد تومان به منظور تامین قطعات و ساخت اتوبوس برای بخش خصوص و دولتی تامین شود، سازندگان موافقت کردند که نیمی از آن مبلغ نقد و نیم دیگر ملک باشد، ۵۰۰ میلیارد تومان، اعتبار امسال بابت تامین اتوبوس بوده که باید سازمان برنامه و بودجه تامین کند، از طرفی ۵۰۰  میلیارد تومان هم آورده نقدی شهرداری و هزار میلیارد تومان هم از محل اپارتمان و املاک جهت تهاتر تامین می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه مجموعه ایران خودرو علاقه مند است ارزبری ساخت اتوبوس را کاهش دهد، مقرر شد همانطور که از ۵۳ هزار دلار به ۴۳ هزار دلار رسانده، ارزبری را تا آخر سال به ۳۰ هزار میلیارد تومان برساند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: در این نشست مقرر شد، با توجه به سند حمل و نقل و طرح جامع ترافیک و وعده محقق نشده وزیر کشور برای تامین ۵ هزار دستگاه اتوبوس از محل تهاتر نفت تا اسفند، این موضوع توسط مجموعه وزارت کشور تا حصول نتیجه مورد پیگیری قرار بگیرد و محموله نفتی را به اعتبار تبدیل کرده و در اختیار سازندگان قرار دهند. در این صورت سازندگان آمادگی ساخت اتوبوس تا یک سال نیم آینده را دارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه با مشکلات زیادی در حوزه کمبود اتوبوس مواجه هستیم، لازم است هرچه سریع تر نسبت به تامین اتوبوس اقدام شود. همچنین مقرر شد، از محل ۸ میلیارد تومان اوراق مشارکتی که برای فروش جهت تامین اتوبوس در نظر گرفته شده با همکاری بانک صنعت و معدن ۲ هزار میلیارد تومان به خودرو سازها برای ساخت اتوبوس تحویل داده شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جلسه امروز با هدف ایجاد هماهنگی میان دستگاه های اجرایی تشکیل شده است، چرا که منابع مالی و ظرفیت تولید اتوبوس تا ۵ هزار دستگاه در کشور وجود دارد و تنها باید ارتباط میان این دو حوزه برای ایجاد اشتغال، کاهش ترافیک و تسهیل در رفت و آمد مردم ایجاد شود. کمتر از یک ماه دیگر جلسه‌ای برای پیگیری مصوبات امروز خواهیم داشت.

کد خبر: ۸۵٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha