۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
فرآوری محصول سیر در استان زنجان وجود ندارد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

فرآوری محصول سیر در استان زنجان وجود ندارد

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۵ درصد از سیر شهرستان طارم برداشت شده است، گفت: فرآوری محصول سیر در استان زنجان وجود ندارد.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه فرآوری محصول سیر در استان زنجان وجود ندارد،گفت: باید تجار استان در این زمینه ورود کنند و اتاق بازرگانی در این خصوص رایزنی های لازم را با تجار استان داشته باشند تا کار گاههایی در زمینه فراوری سیر در استان راه اندازی شود. 

وی اظهار کرد: بیش از ۴۰۰ هکتار از زمین های زراعی شهرستان طارم زیر کشت محصول سیر رفته و پیش بینی های می شود بیش از ۵۶ هزار تن محصول سیر از مزارع شهرستان طارم برداشت شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۵ درصد از سیر شهرستان طارم برداشت شده است،ابراز داشت:  کاشت،داشت و برداشت محصول سیر بسیار هزینه بر است. 

تاراسی تاکید کرد: محصول سیر شهرستان طارم به استانهای مازندران،اهواز،تهران،کرج،همدان ،شیراز،قزوین،کردستان و کرمانشاه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه صادر می شود. 

وی افزود: ارقام سیر کشت شده شهرستان طارم محلی، سیر صورتی، سیر قرمز، سیر سفید و رقم آذر شهر است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه به طور متوسط در هر هکتار بیش از ۴۰ تن سیر برداشت می شود،تصریح کرد: تولید سیر یکی از مهمترین محصولات کشاورزی مهم طارم است. 

کد خبر: ۸۵٬۶۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha