۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
ارزش تولیدات کشاورزان گلستان در سال زراعی گذشته ۲۵۰ هزار میلیارد ریال است
رییس سازمان جهادکشاورزی:

ارزش تولیدات کشاورزان گلستان در سال زراعی گذشته ۲۵۰ هزار میلیارد ریال است

گرگان- رییس سازمان جهادکشاورزی گفت: کشاورزان و تولیدکنندگان گلستان در سال زراعی ۹۹ - ۹۸ پنج میلیون و ۴۰۳ هزار تن انواع محصول به ارزش افزون بر ۲۵۰ هزار میلیارد ریال تولید کردند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی گلستان، مختار مهاجر در جلسه هماهنگی و هم اندیشی با دادستان دیوان محاسبات کشور اظهار کرد: از تولیدات کشاورزان گلستانی، چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تن زراعی، حدود ۷۰۰ هزار تن دامی، ۳۴۰ هزار تن انواع تولیدات باغی، ۲۴۰ هزار تن تولیدات جنگل و مرتع و بقیه در حوزه صید و ماهیان پرورشی است.

وی با اشاره به خلاصه ای از وضعیت بخش کشاورزی استان و تولیدات آن ادامه داد: گلستان در تولید ١۶ نوع محصول مهم و استراتژیک در سطح کشور رتبه اول تا پنجم را در اختیار دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی از توزیع نامناسب بودجه و تقسیم آن در شورای برنامه ریزی شهرستان ها، افزایش فهرست بها، تخصیص اعتبارات که به لحاظ زمان، نوع و مقدار آن مناسب برای کار و عملیات اجرایی نیست به عنوان مشکلات بخش کشاورزی نام برد.

مهاجر ادامه داد: تسهیلات بانکی کشاورزی و تغییرات زیاد سرفصل ها و منابع آن، بازرگانی و صنایع تبدیلی و عدم هماهنگی وزارت صمت، سیاست گذاری در مدیریت آب که متولی آن مشخص نیست، دوگانگی تخصیص اعتبارات تحقیقات کشاورزی و دانشگاه ها از دیگر مسایل و مشکلات مطرح شده در بخش کشاورزی است که باید برای رفع آن ها کمک شود.

کد خبر: ۸۵٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha