۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
نرخ دستمزد کارگران هنوز زیر خطر فقر است
رئیس کمیته بانوان انجمن صنفی کارگران:

نرخ دستمزد کارگران هنوز زیر خطر فقر است

گلپور، رئیس کمیته بانوان کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران اظهار کرد: نرخ دستمزدی که برای کارگران در سال ۱۴۰۰ مصوب شده با خط فقری که بانک مرکزی اعلام می کند فاصله زیادی دارد.

به گزارش بازار، سمیه گلپور، رئیس کمیته بانوان کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات و تلاش های خوبی برای کارگران انجام داده گفت: نکته مهم در این حوزه نتیجه بخش بودن عملکردهاست لذا سوال ما این است آیا کارگران که بخش زیادی از جامعه را تشکیل می دهند از وضعیت زندگی خود رضایت دارند!؟

وی با تصریح بر عدم تناسب مدیریت و سیاست گذاری های وزارتخانه با وضعیت فعلی کارگران گفت: این عدم تناسب به قدری زیاد است که با افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی دستمزدها هم جبران نشده است.

رئیس کمیته بانوان کانون عالی انجمن های صنفی کارگران افزود: آیا حقوق کارگران کفاف تأمین ۱۰ قلم کالای اساسی برای خوراک آنها را می دهد!؟ آیا کارگران در زمان باقی مانده از این دولت باید انتظار داشته باشند که فرجی حاصل شود یا اینکه از دولت خواهش کنند که حداقل مانعی ایجاد نکند تا وضعیت بدتر از این نشود!؟

گلپور اظهارکرد: نرخ دستمزدی که برای کارگران در سال ۱۴۰۰ مصوب شده با خط فقری که بانک مرکزی اعلام می کند فاصله زیادی دارد؛ در حال حاضر خط فقر چیزی در حدود ۱۱ میلیون اعلام شده و این درحالیست که مسئولان، تعیین این نرخ را یک دستاورد هم می دانند.

وی با انتقاد از نبود جامعه آماری دقیق از کارگران کشورمان برای سیاست گذاری مناسب یادآور شد: البته این شرایط برای کارگرانی است که با بیمه و به صورت رسمی و قراردادی و شناخته شده فعالیت می کنند چون ما در کشورمان کارگرانی داریم که هیچ شناسنامه کاری و جامعه آماری ندارند و از همین حقوق مصوب نیز محرومند.

همچنین، رحمت الله نوروزی نائب رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی درمورد برنامه مجلس یازدهم برای رفع ایرادات قانون کار گفت: یکی از دغدغه های فراکسیون کارگری مجلس نهم و یازدهم این بود که در حوزه روابط کار و بازرسی کار نشست هایی را برگزار کند.

وی افزود: فراکسیون کارگری از فراکسیون های فعال است که تلاش می کند جلساتی را با حضور مرکز پژوهش ها و دولتی ها برگزار و به جامعه کارگری کمک کند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: گام مهمی که امسال برداشته شد در زمینه مطالبات جامعه کارگری در حوزه تأمین اجتماعی بود که با وجود همه مخالفت ها اما نهایتا با همیاری مجلس ۸۹ هزار میلیارد تخصیص داده شد.

کد خبر: ۸۵٬۴۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha