۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
مصرف ۴.۵ تن سم در استان بوشهر برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی/ تاکنون خسارتی وارد نشده است
معاون جهاد کشاورزی بوشهر:

مصرف ۴.۵ تن سم در استان بوشهر برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی/ تاکنون خسارتی وارد نشده است

بوشهر- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از مصرف ۴.۵ تن سم در استان برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی خبر داد.

خسرو عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: دسته‌های ملخ مهاجم از اول اسفندماه جاری وارد بوشهر شدند و ۹ شهرستان غیر از دیلم را درگیر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون مبارزه با آفت ملخ صحرایی در شهرستان‌های جم، دیر، دشتی، تنگستان، دشتستان و گناوه در دست اجرا است.

عمرانی با بیان اینکه تاکنون ۴.۵ تن سم در استان بوشهر برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی مصرف‌شده است، گفت: تاکنون مبارزه با این آفت در سه هزار و ۱۵۵ هکتار انجام‌شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر افزود: با توجه به مبارزه صورت گرفته با آفت ملخ صحرایی تاکنون این آفت به مزارع و باغ‌های استان خسارتی وارد نکرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ملخ بیشتر در شب ساکن است و پرواز کمتری دارد، به همین دلیل در زمان حاضر مبارزه با این آفت در استان بوشهر بیشتر شبانه تا صبح زود انجام می‌شود.

عمرانی اظهار داشت: علاوه بر ۲۵ کانون آلوده سال جاری ۳۰ کانون آلوده از سال گذشته نیز وجود دارد که میزان مبارزه در سطح گسترده‌تری انجام می‌شود و با گرم شدن هوا کانون‌های سال گذشته زودتر فعال می‌شوند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ۲۵ گروه مبارزه، ۳۰ گروه ردیاب، یک فروند هواپیمای سم‌پاش، ۹ دستگاه سم‌پاش یو آل وی و ۱۰۰ دستگاه سم‌پاش زمینی در اختیار داریم که باهمت مردم، شوراها، دهیاری‌ها کار سم‌پاشی و ردیابی ملخ‌های صحرایی را در استان بوشهر انجام می‌دهند.

کد خبر: ۸٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha